Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

lead PAM engineer / Product Owner

Kadaster

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 9 dagen
Opdracht uren 32 - 40Opdracht locatie Gelderland

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 40

Publicatiedatum:

13 dec 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Opdracht

De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Goed ingerichte toegangscontrole speelt hierbij een grote rol; ‘wie mag gebruik maken van welke informatiesystemen, diensten en gegevens en om welke reden’ en ‘hoe wordt dit goed beheerd’ zijn belangrijke thema’s die mede bepalen in welke mate de belangen van het Kadaster en de klant worden geborgd en op basis waarvan voldaan kan worden aan wettelijke eisen

Binnen de directie BOI bevindt zich de afdeling IT4ALL. Deze afdeling is verantwoordelijk voor de service delivery van generieke IT Diensten. De unit is verdeeld in meerdere agile teams die elk hun eigen aandachtsgebied hebben. Een van deze teams is het team Privileged Access Management (PAM).

Opdrachtomschrijving

Wij zoeken een ervaren lead PAM engineer die in de rol van Product Owner samen met het team deze doelstellingen kan bereiken. Het doel is om de PAM-services toekomstbestendig te maken en deze tijdig en kwalitatief hoogwaardig op te leveren, in lijn met de strategische doelen van de organisatie.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Vanuit het PAM-team verantwoordelijk voor de succesvolle realisatie van de projecten KITA (transitie), EPM en DWP.
  • Samen met collega’s komen tot een inrichting van de beveiligingsinfrastructuur van het PAM-team,zodat er een structurele basis is voor de toekomst.
  • Vanuit het PAM-team verantwoordelijk voor het vormgeven van de verdere verbetering van de weerbaarheid van Kadaster inzake KITA (transformatie).
  • Het positioneren van PAM-team binnen de security ambities van Kadaster vanuit het perspectief van proactieve beveiliging tegen externe cyberaanvallen.
  • Aansturing van het team PAM en daarbij oa regie voering over de backlog van het team.
  • Door- (ontwikkeling) van de Delinea Solution en daarmee borgen we in lijn met zero trust beleid onze omgeving beheersen.
  • Invulling geven aan de op te starten aanbesteding met einddatum 31-12-2026 en vervolgens borging van de implementatie.
  • Toezien op compliance en implementeren van verbeteracties naar aanleiding van audits.
  • Vertalen van een meerjaren-epic planning uit deze opdracht naar kwartaalplanningen op feature-niveau en sprint niveau.
  • Coördineren van alle ontwikkel-, bouw-, test- en opleveractiviteiten binnen gestelde termijnen.
  • Fungeren als schakel tussen IT-managers, relevante product owners, businessarchitecten, IAM-consultants, technische integratiespecialisten, implementatiepartners en scrummasters.
  • Dagelijkse aanstuing van het team en borgen van de kwaliteit en planning van de backlog.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd.
  • Een maximum uurtarief van € 130,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten.
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 7 pagina’s A4. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift.
  • Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger of aantoonbare werkervaring op dit niveau.
  • Minimaal 4 jaar bewezen ervaring met de volgende producten en technieken:
    • Delinea solution;
    • Entra ID en (Azure) Active Directory;
    • Powershell
    • Python
  • Minimaal 5 jaar praktijkervaring met Business Analyse op het gebied van Privileged Access Management.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare praktijkervaring met scripting talen als Powershell en Python.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare praktijkervaring met authenticatie protocollen als SAML, OAUTH2 en Kerberos.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met het zero trust model.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden (schriftelijk en mondeling) op minimaal Nederlandse taalniveau B2. Kadaster heeft als voertaal Nederlands.
  • Minimaal 2 jaar bewezen ervaring als Product Owner met scrum of kanban als werkwijze in het vakgebied van PAM/EPM zoals benoemd in de omschrijving.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar ervaring in het gevraagde werkgebied als Specialist PAM engineer icm de rol van product owner.
  • Minimaal 5 jaar ervaring in het gevraagde werkgebied als Specialist PAM engineer icm de rol van product owner binnen een overheidsorganisatie.
  • Minimaal 4 jaar ervaring met Delinea.
  • Gecertificeerd op het gebied van zero trust (bij voorkeur Sans of vergelijkbaar) en/of de bovengenoemde technieken.

Competenties

  • Resultaatgericht.
  • Helicopterview.
  • Adviesvaardigheid.
  • Overtuigingskracht.
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk.
  • Kwaliteitsgericht.
  • Klantgericht.
  • Proactief en initiatiefrijk.

Organisatie en team

Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever

De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Datum verificatiegesprekken

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 29 december 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 24 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: 2x 6 maanden

Hybride: Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Aantal professionals of FTE: 1 persoon

Overig algemeen:

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Delinea;
  • Entra ID en (Azure) Active Directory;
  • Powershell;
  • Python.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee administratieve partner
Administratieve partner brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 7 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.

Conceptovereenkomsten

  • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:
    • 1d Detacheringsovereenkomst
  • Voor deze opdracht gaat administratieve partner een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.Per leverancier mag één offerte worden ingediend op deze aanvraag.
Geheimhoudingsverklaring 
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Administratieve partner als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt administratieve partner op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van administratieve partner voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met administratieve partner aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van administratieve partner worden vastgelegd.
Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.

Administratieve partner zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Administratieve partner.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.