Operationeel Manager

Kadaster

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 11 dagen
Opdracht tarief 115Opdracht uren 36 - 40Opdracht locatie Gelderland

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

-

Uren per week:

36 - 40

Publicatiedatum:

8 dec 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Opdracht

De directie BOI is de IT-afdeling van het Kadaster. Binnen IT staan we voor de opgaven om de continuïteit van onze dienstverlening te waarborgen, te vernieuwen en de operational excellence te verhogen. Uitgangspunt hierbij zijn onze kernwaarden: Betrouwbaarheid; meetbaar en in een keer goed. Openheid; wie is de klant en wat is daar nodig? Relevantie; niet mooier dan noodzakelijk. Gedreven; enthousiast samenwerken met een groot verantwoordelijkheidsgevoel.

Voor de afdeling Support & Projecten zijn wij opzoek naar een tijdelijke lijnmanager. Je wordt verantwoordelijk voor een drietal teams binnen de afdeling Support & Projecten: Procesmanagement team, welke naast hun dagelijkse taken en verantwoordelijkheden bezig is met een SIAM implementatie. Enterprise Service Management team, welke onze ServiceNow applicatie onderhoud en inricht. Hiermee wordt het Kadaster op verschillende diensten ondersteund. Het Metrics en Rapportage team, zij ontsluiten interne management informatie vanuit verschillende databronnen in dashboards en rapportages. Als lijnmanager geef je op inspirerende en motiverende wijze leiding aan je team. Daarbij ben je verantwoordelijk voor het realiseren van de afgesproken doelen en de bedrijfsvoering. Hier hoort uiteraard ook de vakkennis en -ontwikkeling van jouw teamleden en verbeteringen en innovatie bij. Dit om je teams, maar ook de IT- organisatie van het Kadaster, naar een hoger niveau te tillen.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • SIAM
  • Lijn management
  • Stakeholder management
  • PRINCE II
  • TMap
  • ServiceNow
  • ITIL
  • Scrum/Agile
  • M365/SharePoint

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • In deze rol geef je sturing aan een team van 35 tot 40 medewerkers. De grootte van de drie teams vraagt om focus, zorgvuldige afstemming en duidelijke prioriteiten. Dit betekent dat je, je als people manager profileert.
  • Je bent eindverantwoordelijk voor de dienstverlening die jouw teams leveren.
  • Je werkt onder andere nauw samen met de product owner en product manager binnen jouw werkveld.
  • Je bent verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering, declarabiliteit, vakontwikkeling en het relatiemanagement binnen jouw werkveld.
  • Je werkt in een team van lijnmanagers. Gezamenlijk ben je verantwoordelijk voor het behalen van de resultaten van de IT-directie en de doelen die het Kadaster wil realiseren.
  • Het Kadaster is een boeiende organisatie om in te werken. Als lijnmanager bevind je je midden in deze organisatie.
  • Integraal samenwerken over de grenzen van afdeling en directie heen, heldere afspraken en waar nodig ook flexibiliteit helpen om zaken voor elkaar te krijgen.

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd.
  • Een maximum uurtarief van 115,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten.
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 7 pagina's A4.
  • CV dient door de kandidaat zelf geschreven te zijn.
  • De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen binnen het opgegeven aantal pagina's te worden opgenomen.
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift.
  • Afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur Bedrijfskundige of IT gerelateerd.
  • Minimaal 5 jaar ervaring binnen de overheid en of een ZBO.
  • Minimaal 1 jaar ervaring in het geven van leiding als lijnmanager.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring:
    • in het continu verbeteren van werkprocessen PDCA-cyclus.
    • met adoptie veranderingen binnen organisatie verandermanagement.
    • In het aansturen van externe leveranciers SLM.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (max. 50 punten).
  • De kandidaat toont aan minimaal betrokken te zijn bij een SIAM implementatie. De implementatie dient bij voorkeur te hebben plaats gevonden in een complexe overheidsomgeving of een ZBO. Beschrijf op welke wijze de geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage hebben geleverd aan het te behalen resultaten (max. 50 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht
  • Helicopterview
  • Adviesvaardigheid
  • Overtuigingskracht
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk
  • Kwaliteitsgericht
  • Klantgericht
  • Beschikt over goed probleemoplossend vermogen en denkt in oplossingen zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen
  • Proactief en initiatiefrijk
  • Teamspeler

Organisatie en team

Kadaster en Beheer Ontwikkeling en Informatietechnologie (BOI)

Het Kadaster biedt zekerheid door transparantie over eigendom en gebruik van vastgoed en ruimte. Dat is onze wettelijke taak, aangestuurd vanuit het ministerie Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties (BZK). Aan de hand van onze betrouwbare data, dragen wij bij aan maatschappelijke vraagstukken. Bijvoorbeeld door data, analyses en kennis te verstrekken op het gebied van de energietransitie, de huizenmarkt of een systeem voor landrechten in Colombia of Benin. Dit maakt het werken bij het Kadaster divers. Wij streven als Kadaster naar een zo efficiënt mogelijk ingerichte dienstverlening waarbij we continu op zoek zijn naar verbetering en het creëren van waarde voor onze gebruikers. De directie Beheer en Ontwikkeling Informatietechnologie (BOI) staat voor de techniek en IT binnen het Kadaster. Wij stellen deze middelen beschikbaar voor de uitvoering van processen en ondersteunen daarbij. Met zo'n 500 collega's werkt een groot deel van de medewerkers binnen deze directie.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen

Flextender beoordeelt de cv's op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie van cv's die aan de organisatie worden voorgelegd

Flextender beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever

De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Verificatiegesprek

In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Datum verificatiegesprekken

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 23 december 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 22 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 1x 9 maanden

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Tarief

Maximaal 115,00. Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 7 pagina's A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina's te worden beantwoord.

Overige informatie

Conceptovereenkomsten

Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst Voor deze opdracht gaat met de administratieve partner een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Contractpartijen

Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. Voorwaarden Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.

Per leverancier mag een offerte worden ingediend op deze aanvraag.

Geheimhoudingsverklaring

Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

WAADI

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie

Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.