Senior Software Engineer Syvas

Kadaster

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 10 dagen
85 32 - 40 Gelderland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

31 okt 2026

Uren per week:

32 - 40

Publicatiedatum:

23 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Het team SYVAS is op zoek naar een senior Software Engineer.
SYVAS is de naam van een modern systeem waarmee aanbieders (onder andere notarissen) akten aan het Kadaster aanleveren. Dit systeem heeft daarmee een primaire rol in de aktewerkingsketen van het Kadaster. Naast uitbreidingen van Syvas is het team bezig met een aantal nieuwe systemen die aansluiten op Syvas.

Niet als eis maar wel als pré:

  • Werkervaring met Digital signatures: PadES, XadES;

  • Werkervaring met S3 Objectstorage (bijv. Minio);

  • Werkervaring met OAuth2;

  • Werkervaring met SOAP & MTOM;

  • Werkervaring met PDF: pdfbox;

  • Werkervaring met Cloud migratie;

  • Werkervaring met Argo CD / Openshift.

Belangrijkste technieken, methoden en tools:

  • Kotlin;

  • Spring Boot;

  • Gradle;

  • Kubernetes;

  • Docker;

  • Postgres;

  • S3 objectstorage (Minio);

  • Git(ea);

  • Typescript;

  • js;

  • PDF conversie;

  • Grafana ;

  • Wiremock;

  • Soap;

  • Rest.

Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Bouwen, testen en documenteren van software;

  • Beheren van de ontwikkelde software en documentatie;

  • Samenwerken met de overige teamleden (Agile / Scrum / DevOps);

  • Coaching van andere teamleden;

  • Samenwerken met ‘aanpalende teams’;

  • Positieve houding t.a.v. werken met Scrum/Agile;

  • Opzetten en wijzigen backend-applicatiecode en unittests d.m.v. Kotlin, o.a. met de frameworks Hibernate en Spring Boot;

  • Wijzigingen doorvoeren in de front-end applicatiecode en unittests;

  • Wijzigen van Postgres database schema’s middels Flyway;

  • Testautomatisering: o.a. wijzigen en toevoegen van Glue code (Cucumber);

  • Automatiseren van deployments;

  • Deelnemen in een Scrum / DevOps team (Stand-ups, retrospectives, refinements en planningssessies);

  • Toepassen en bijhouden van Java/Kotlin ontwikkelstandaarden.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;

  • Een maximum uurtarief van 85,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee en overige kosten;

  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 5 pagina's A4;

  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;

  • Minimaal een afgeronde Hbo-diploma;

  • Minstens 4 jaar werkervaring met Kotlin/Java;

  • Minstens 4 jaar werkervaring in een moderne Spring Boot omgeving;

  • Minstens 4 jaar werkervaring met RDBMS (bijv. Postgres);

  • Minstens 4 jaar werkervaring met Continuous delivery: Kubernetes;

  • Minstens 4 jaar werkervaring met version control (GIT);

  • Minstens 4 jaar werkervaring met het schrijven van unittests;

  • Minstens 4 jaar werkervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen.

Wensen en competenties

Wensen

  • U geeft een beschrijving waar u de meest toegevoegde waarde gaat bieden op het gebied van de vereiste technieken, methoden en tools (max. 300 woorden).
    Beoordeling: De mate waarin de ervaring aansluit bij de wensen van het Kadaster (weging max. 50 punten).

    Weging (staffel)

    • Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (50 punten);

    • Antwoord sluit voldoende aan (30 punten);

    • Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (15 punten);

    • Antwoord sluit niet aan (0 punten).

  • U geeft een beschrijving waar u de meest toegevoegde waarde gaat bieden bij de gevraagde technieken die genoemd zijn als pré (max. 300 woorden).
    Beoordeling: De mate waarin de ervaring aansluit bij de wensen van het Kadaster (weging max. 50 punten ).

    Weging (staffel)

    • Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (50 punten);

    • Antwoord sluit voldoende aan (30 punten);

    • Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (15 punten);

    • Antwoord sluit niet aan (0 punten).

Competenties

  • Kwaliteitsgerichtheid

  • Proactief en initiatiefrijk

  • Communicatief vaardig

  • Teamspeler

Organisatie en team

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 9 oktober 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 8 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Voor Syvas zijn dit over het algemeen de dinsdag en de donderdag. Het parkeerbeleid laat niet toe dat externen bij het gebouw parkeren. Er is een parkeergelegenheid op loopafstand bij restaurant Malkenschoten.

Tarief
Maximaal € 85,00
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal
Bij detacheringsopdrachten is het van belang dat de detacheerder de functieschaal weet.Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.

Overige informatie

  • Conceptovereenkomsten

    • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:

      • 1d Detacheringsovereenkomst

    • Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

  • Contractpartijen
    Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

  • Voorwaarden
    Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.

    Per leverancier mag één offerte worden ingediend op deze aanvraag.

  • Geheimhoudingsverklaring 
    Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

  • VOG
    De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • WAADI
    Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Acquisitie
    Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

LET OP!!
Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.

Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. 

Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.