Functioneel Applicatiebeheerder

Laborijn

Terborgseweg 106, 7005 BC Doetinchem, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 7 dagen
Geen maximum 36 Gelderland

Publicatiedatum:

19 aug 2025

Sluitingsdatum:

26 aug 2025

Begindatum:

-

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Als applicatiebeheerder maak je deel uit van de afdeling Bedrijfsvoering. Deze afdeling ondersteunt het primaire proces van de afdeling Dienstverlening. Applicatiebeheerders zitten in multidisciplinaire teams. Elk team analyseert, adviseert, begeleidt en/of implementeert uiteenlopende organisatievraagstukken en bouwt discipline overstijgende, praktische en werkbare oplossingen. Bovendien draagt het team zorg voor het naleven van wet- en regelgeving en het werken volgens de normen en regels die de organisatie hanteert.

Binnen het team Applicatiebeheer is extra ondersteuning nodig.

Als functioneel applicatiebeheerder:

  • Ben je samen met je collega’s verantwoordelijk voor het autorisatiebeheer

  • Beantwoord je gebruikersvragen en los je meldingen en incidenten op

  • Analyseer en vertaal je individuele gebruikerswensen in generieke, concrete vraagstukken én zet je deze om in oplossingen

  • Werk je samen in projecten bij de implementatie van nieuwe applicaties

  • Verzorg je inrichtings-, beheers- en opleidingsdocumentatie

  • Begeleid je verbeterprocessen en bied je advies en ondersteuning bij het specificeren en testen van verbeteringen

  • Plan je de installatie van nieuwe versies en patches, samen met de gebruikers, de leverancier en technisch beheer

  • Geef je voorlichting en instructies over nieuwe functionaliteiten en mogelijkheden binnen applicaties

  • Organiseer je gebruikers overleggen en neem je deel aan expertgroepen

Wat wij bieden

Je komt terecht in een informele, overzichtelijke organisatie waar je persoonlijk leiderschap kunt tonen en ruimte krijgt om impact en keuzes te maken. Wij bieden goede arbeidsvoorwaarden conform de CAO SGO (schaal 8). Het gaat om een dienstverband van 1 jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.

Daarnaast kun je rekenen op:

  • ruime ontwikkelmogelijkheden

  • een gezellig restaurant met uitgebreid (lunch)aanbod

  • vanaf 2026 een nieuw pand met moderne faciliteiten

  • locatie naast het treinstation in Doetinchem

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als functioneel applicatiebeheerder;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Visma.Net (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar afgerond of volgend traineeship informatiemanagement (40 punten);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo master niveau (35 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite voor het sociaal domein (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Teams (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (15 punten).

Competenties

  • Aanpassingsvermogen;
  • Leergierig;
  • Oplossingsgericht denken;
  • Analytisch;
  • Flexibel;
  • Plannen en Organiseren;
  • Doorzettingsvermogen;
  • Kritisch denken;
  • Gespreksvaardigheden;
  • Adviesvaardigheden;
  • Onderzoeksvaardigheden.

Organisatie en team

Laborijn is de uitvoeringsorganisatie voor de Participatiewet, Wet Inburgering en de Wet sociale werkvoorziening voor de gemeenten Aalten en Doetinchem. Voor de gemeenten Montferland en Oude IJsselstreek voeren wij de Wet sociale werkvoorziening uit.  

Laborijn is een warm pleitbezorger voor een inclusieve arbeidsmarkt en levert daaraan dagelijks haar bijdrage. Wij zijn er om iedere inwoner aan betaald werk te helpen en als dat  
(nog) niet lukt hem/haar te ondersteunen bij het participeren in de samenleving. We zetten daarbij fors in op het faciliteren van de ontwikkeling bij onze klanten. Het kunnen zetten van ontwikkelstappen maakt dat inwoners mee kunnen doen in de maatschappij en zich daardoor vitaler en gelukkiger voelen.  

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 28 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 27 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Schaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De VOG wordt vergoed door Laborijn.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Geheimhouding en integriteit is vereist bij vertrouwelijke persoons- en bedrijfsgegevens en beleidsvoornemens.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Laborijn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Laborijn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Belastingsamenwerking Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.