Gemeente Meppel, Grote Oever 26, 7941 BJ Meppel, Nederland
Publicatiedatum:
13 mei 2025Sluitingsdatum:
23 mei 2025Begindatum:
2 jun 2025Einddatum:
2 dec 2025Uren per week:
36Organisatie
Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen wat te bieden heeft. Mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fiets- en wandelafstand.
Bij zo’n prachtige stad wil de gemeente Meppel graag als aantrekkelijke werkgever aansluiten; een werkgever waar je als medewerker trots op bent, die uniek is en bekend staat als ondernemend en ambitieus.
Gemeente Meppel is een resultaatgerichte organisatie met ambitie. We richten ons op een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en werken daarbij opgavegericht. Hoe? Door anders te denken, anders te organiseren en anders te doen, vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en steun bieden.
Samen met ruim 400 collega’s werk je dagelijks voor de inwoners van de gemeente Meppel aan maatschappelijke vraagstukken die betekenis hebben voor de samenleving. De organisatie bestaat uit verschillende afdelingen. Deze zorgen ervoor dat er op het gebied van werk en inkomen, zorg en welzijn en duurzaamheid, prettig gewoond en geleefd kan worden in de ‘fairtrade gemeente’ Meppel.
Wij bieden een vernieuwende flexibele werkomgeving met de mogelijkheid om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken op basis van individueel leiderschap. Ook kan gebruik gemaakt worden van verschillende faciliteiten om je talenten te laten spreken.
Omschrijving van de opdracht
De organisatie staat voor de uitdaging om haar informatievoorziening te optimaliseren en toekomstbestendig te maken. De opdracht heeft als doel werkzaamheden uit te voeren op strategisch en tactisch niveau in lijn met de visie op informatievoorziening, de visie op dienstverlening en andere organisatiedoelen.
Taken en verantwoordelijkheden:
Ophalen van informatiebehoeften uit de organisatie en die samen met stakeholders uit het primaire proces prioriteren
Stuurt de afstemming van de informatievoorziening op de behoeften van de business en vertaalt deze naar concrete initiatieven.
Zorgen voor goede communicatie met en betrokkenheid van stakeholders.
Zorgen dat de visie en strategie door de organisatie begrepen wordt door middel van gerichte communicatie, opleiding en training. Creëert ambassadeurs binnen de organisatie die betrokkenheid en eigenaarschap van de strategie bevorderen.
Fungeert als beleidsadviseur voor het management en bestuur op het gebied van informatiemanagement. Doorgrondt complexe bestuurlijke en organisatorische beleidsstukken en vertaalt deze naar concrete acties.
Draagt bij aan de digitale transformatie van de organisatie, creëert draagvlak voor innovaties op het gebied van bijvoorbeeld data gedreven werken, AI en automatisering/robotisering binnen processen.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met informatiemanagement op strategisch niveau bij een overheidsinstelling (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
Beschikbaar per maandag 2 juni 2025 voor 36 uur per week;
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
Aantoonbare afgeronde wo master opleiding in de richting van Informatiemanagement/ Bedrijfskundige Informatica (20 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met informatiemanagement op strategisch niveau bij een gemeentelijke instelling (+15.000 inwoners) (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (40 punten);
Minimaal 4 jaar op het gebied van informatievoorziening op strategisch en tactisch niveau bij gemeenten van gelijke omvang (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (40 punten).
Competenties
Je bent een kei in het verbinden van informatisering met de organisatie. Je bent proactief en je weet jouw weg binnen onze organisatie snel en effectief te vinden. Je bent mondeling en schriftelijk sterk, zo kun je goede beleidsstukken opstellen en je adviezen helder en duidelijk toelichten. Tot slot ben je in staat om op strategisch en tactisch niveau te werken. Een initiatiefrijke en oplossingsgerichte instelling.
Sterke analytische en strategische adviesvaardigheden
Uitstekende communicatieve en samenwerkingsvaardigheden
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 27 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 26 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Verstrekking: alleen mobiel. Deze levert de organisatie bij de 1e werkdag. Voorkeur door kandidaat aan te geven telefoonbesturing: Android (Samsung) of iOS (Appel). Geen andere zaken zoals laptop, scherm (daarvoor geldt BYOD) en geen verstrekking parkeergunning. Kandidaat moet een eigen laptop hebben voor eventueel thuiswerken.
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Meppel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Meppel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.