Functioneel applicatiebeheerder AFAS

Nederlandse Spoorwegen (NS)

Laan van Puntenburg 100, 3511 ER Utrecht, Nederland

Sluit over 4 dagen
90 32 - 36 Utrecht

Begindatum:

13 okt 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

16 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Opdracht omschrijving

Voor ons HR-ketenteam Retail & Fiets zijn we per direct op zoek naar een ervaren Functioneel applicatiebeheerder AFAS (ervaring met inrichten van verzuimbegeleidingsprocessen, organisatie organogram en koppelingen naar externe systemen) die ons tijdelijk komt versterken. Deze rol is expliciet gericht op het beheer en inrichting van AFAS (Profit en InSite) en richt zich niet op andere applicaties binnen het team. We zoeken iemand die de software, functionaliteiten en beheerprocessen van AFAS door en door kent en die in staat is om snel waarde toe te voegen in onze dynamische omgeving.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
Als Functioneel applicatiebeheerder AFAS ben je verantwoordelijk voor:

  • Dagelijks functioneel beheer van AFAS: oplossen van incidenten en analyseren van verstoringen.

  • Doorvoeren van wijzigingen in lijn met HR-beleid en cao-aanpassingen.

  • Afstemming met Ketenteam, HR, business en leveranciers over nieuwe requirements en verbeteringen.

  • Testen en documenteren van wijzigingen.

  • Optreden als vraagbaak en expert voor AFAS binnen het ketenteam.

Eisen

  • Aantoonbare recente ervaring (minimaal 3-5 jaar) met AFAS als functioneel applicatiebeheerder.

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau.

  • Sterke kennis van en ervaring in HR- en payrollprocessen.

  • Ervaring met inrichten van verzuimbegeleidingsprocessen, organisatie organogram en koppelingen naar externe systemen.

  • Ervaring met het werken in een complexe organisatiecontext en schakelen met veel stakeholders.

  • Bekend met ITIL/BiSL en Scrum/Agile/DevOps werken.

  • Je bent direct inzetbaar.

Wensen en competenties

Competenties

  • Je kunt zelfstandig analyseren, configureren en wijzigingen doorvoeren.

Organisatie en team

Op NS kun je rekenen

Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Hier ga je werken

Je komt terecht in een multidisciplinair Agile team (HR-ketenteam Retail & Fiets) binnen NS. Dit team werkt aan HR-producten en -systemen voor duizenden collega’s in winkels en fietsenstallingen. Samen zorgen we dat onze medewerkers efficiënt kunnen werken en dat HR-processen soepel en compliant verlopen. We werken deels thuis en deels op kantoor gelegen op station Utrecht Centraal. Wanneer we op kantoor zijn, streven we ernaar om aanwezig te zijn met het gehele team.  Binnen ons HR ketenteam Retail & Fiets werk je samen met een groep bevlogen specialisten, elk met hun unieke expertise op diverse applicaties. Samen zetten we onze schouders onder het optimaliseren van het volledige HR-proces in onze winkels en fietsenstallingen. Bij ons is elke dag anders en collegiale samenwerking maakt het verschil! We hebben jouw nieuwsgierigheid en brede blik nodig; alles wat we doen is met elkaar verbonden en jouw rol is daarin essentieel. Klaar om de uitdaging aan te gaan? Dit is je kans om mee te bouwen aan onze toekomst! 

Bij NS vinden we diversiteit en inclusie belangrijk, het maakt samenwerken leuker en het resultaat wordt er vaak beter van. Wat jouw achtergrond of levensovertuiging is, maakt dan ook niet uit: we zijn vooral benieuwd naar jouw visie op de functie van Functioneel Applicatiebeheerder

Gespreksinformatie

Selectiegesprekken data en/of info
Live gesprekken zijn gepland op vrijdagochtend 24 /10 en op maandag 27/10.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functioneel applicatiebeheerder AFAS
Startdatum: zo snel mogelijk 
Einddatum: 01-04-2026
Locatie: Utrecht 
Optie tot verlenging: Ja, maximaal 6 maanden
Uiterlijk aanbieden:
 maandag 20 oktober 09:00 
Maximum tarief*: € 90,- (all-tarief)
*Let op: Bovenstaand tarief is een max. all-in uurtarief (incl. o.a. reiskosten, faciliteiten, eventuele vergoedingen en de fee(s) voor onze contractmanager, excl. btw). Het tarief weegt mee in het selectieproces.


Additionele informatie
Kantoordagen: maandag en donderdag

CV-eisen
Bij elke aanbieding vragen we aanbieders om een voorblad op te nemen bij het cv. Op dit voorblad worden de beoordelingscriteria van de betreffende aanvraag opgenomen. Onder elk criterium zien we graag een korte motivatie waarom jouw aanbieding hieraan voldoet.

Het voorblad kan je hier vinden: https://inhuurns.my.site.com/vmsvisualforce/a0n58000002TChm. Zonder voorblad wordt de aanbieding niet in behandeling genomen.

Aanvullend

  • Je hebt de werkwijze en voorwaarden van NS Inhuurdesk middels onderstaande link gelezen en gaat hiermee akkoord. https://www.werkenbijns.nl/werkwijze-envoorwaarden

  • Je gaat ermee akkoord dat er gedurende de looptijd van deze opdracht, tot een maximum van 24 maanden, geen indexatie van het uurtarief zal plaatsvinden.

  • Je gaat akkoord met een achtergrondonderzoek na gunning (VOG, geheimhoudingsverklaring, integriteitsverklaring en vragenlijst). De documenten t.b.v. dit onderzoek dienen vóór aanvang van de opdracht te zijn ingestuurd zodat er tijdig gescreend kan worden.

  • Je bent in de afgelopen twee jaar niet in dienst geweest bij NS middels een arbeidscontract voor bepaalde of onbepaalde tijd.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.