Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Procesbegeleider informatiecontrol en - beheer

Provincie Noord-Brabant

Brabantlaan 1, 5216 TV 's-Hertogenbosch, Nederland

TIJDELIJK
Sluit over 10 dagen
110 20 Noord-Brabant

Publicatiedatum:

5 aug 2025

Sluitingsdatum:

15 aug 2025

Begindatum:

26 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

20

Omschrijving

Wat ga je doen? Word jij warm van een organisatie die continu wil verbeteren? Krijg jij energie van het begeleiden van processen? Ben jij expert op het vlak van informatiebeheer en -control? Dan is Provincie Noord-Brabant op zoek naar jou! We zoeken een ervaren adviseur procesbegeleider voor het trekken van de volgende opdrachten:

Ondersteuning van de teamleider bij het laten vaststellen van aanbevelingen voor archivering van informatie in bijzondere media als websites, outlook, sociale media, whatsapp, signal e.d. Belangrijke stakeholders dienen bij het vaststellingsproces te worden betrokken en de consequenties voor GS moeten worden beschreven. Later in de tijd, na vaststelling, is het opstellen van een projectplan voor implementatie opportuun in samenwerking met team ICT, Communicatie en ICB om gedurende anderhalf jaar voor 20u per week realisatie te geven aan dit project. Het gaat inhoudelijk om het realiseren van de Basis op orde en om het maken van werkafspraken naar rollen en verantwoordelijkheid;

Ondersteuning bij het opstellen van een organisatie- en ontwikkelplan. Het schetsen van producten en diensten ICB vs capaciteit op reguliere en ontwikkeltaken. Ook aanbevelingen van de provinciearchivaris ten aanzien van op te pakken activiteiten en inrichting van het informatiebeheer dienen te worden geadresseerd;

Ondersteuning leveren aan de kwaliteitscoordinator van het team op het gebied van Corsa doorontwikkeling en gebruik van nieuwe functionaliteiten, koppeling e-depot, opzet van een systeem voor kwaliteitsbeheer etc.;

Opstellen en beheren van een overzichtslijst van alle projecten met activiteiten die in samenhang worden gemonitord door de teamleider.

Eisen

  • Kandidaat beschikt over een relevante afgeronde WO of HBO+ opleiding op het gebied van bestuurskunde of organisatiewetenschap. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring (opgedaan in de laatste 10 jaar) met het schrijven van proces- of projectplannen in een politiek-bestuurlijke context bij decentrale overheden (gemeente, provincie). Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring met verandermanagement bij decentrale overheden (gemeente, provincie). Dit blijkt uit het CV.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je bent een verbinder, doorzetter en organisator die over de grenzen van het werk kijkt, en vooral dienstbaar is ingesteld, met als doel om de werklast en werkdruk van het team te verlichten.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met proces- en projectmanagement, lean en verandermanagement.
  • Je hebt ervaring in de publieke sector.
  • Je bent een doortastende, overtuigende persoonlijkheid met uitstekende communicatieve vaardigheden op zowel uitvoerend als aansturend niveau. Met name je schrijfvaardigheid is sterk en je beschikt over ervaring met politiek- bestuurlijke besluitvormingsprocessen bij een decentrale overheid.
  • Je bent een stevige en integere gesprekspartner die structuur en overzicht kan bieden, dienend is ingesteld en zaken in perspectief kan plaatsen en bent goed in staat om verbinding te leggen tussen het einddoel en de route ernaartoe.
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen en bent heel goed in staat om hoofd- en bijzaken te onderscheiden
  • Je bent organisatiesensitief: je bent je ervan bewust dat jouw handelingen impact hebben op andere onderdelen van de provinciale organisatie.
  • Je kunt schakelen op diverse niveaus, tussen belangen en activiteiten.

Competenties

Organisatie en team

Je maakt deel uit van het team informatiebeheer en control (ICB) dat onderdeel is van het programma Stuurinformatie en Administratie (SIA). Je ondersteunt vooral de teamleider en kwaliteitscoOrdinator. Daarnaast bestaat het team uit informatieverwerkers, recordmanagers en Woo deskundigen. Daarnaast zorg je ervoor dat de programma manager SIA en andere MT-leden, teamleiders van andere programmas worden aangesloten.

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op 20 augustus 2025.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Aanwezigheid in ieder geval op maandag en donderdag op kantoor i.v.m. teamoverleg.

Dienstencategorie Andere diensten CPV code 79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Bijlagen algemene_inkoopvoorwaarden_2022.pdf

Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe. We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen een maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.