Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland
Publicatiedatum:
14 mei 2025Sluitingsdatum:
26 mei 2025Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
28 feb 2026Uren per week:
36 - 40Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Bedrijfsvoering
Je gaat aan de slag bij de afdeling Bedrijfsvoering (BV), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De afdeling zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere afdelingen zich helemaal richten op de provinciale opgaven.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Financiële Rapportage en Administratie, Financiën, Facilitair, Informatievoorziening en Digitalisering, Juridische Zaken, HR.
Omschrijving van de opdracht
Provincie Overijssel werkt aan een transformatie naar een digitale en informatie gestuurde organisatie. Binnen team Informatievoorziening & Digitalisering (I&D), is behoefte aan tijdelijke, specialistische ondersteuning bij een verander- en ontwikkeltraject. Deze opdracht vindt plaats in het kader van een projectmatige aanpak en valt buiten het reguliere takenpakket van vaste medewerkers.
Doel en resultaatverplichtingen
1. Herstel van vertrouwen binnen en rondom Informatievoorziening & Digitalisering
Resultaatverplichting: Een plan van aanpak en implementatie voor het hersteltraject en een begeleidingsplan voor teamontwikkeling en samenwerking, binnen het I&D, richting de organisatie en (externe) samenwerkingspartijen.
2. Ontwikkeling en implementatie van een strategisch plan voor de i-organisatie:
Resultaatverplichting: Een strategisch implementatieplan voor de i-organisatie, als onderdeel van de vaststelling van de vernieuwde visie op bedrijfsvoering & control en afgestemd met relevante stakeholders.
3. Inrichting en uitvoering van een ontwikkelplan voor de informatiehuishouding, o.a. op basis van het evaluatierapport van Berenschot.
Resultaatverplichting: Een ontwikkelplan en implementatie voor verbetering van de informatiehuishouding (incl. WOO, NIS2), met concrete acties en planning
Resultaatverplichting: Levert periodiek voortgangsrapportages over de uitvoering van de ontwikkeltrajecten.
Vereisten / knock-outcriteria
Een maximum uurtarief van €150,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer/ werk-werkverkeer;
Een wo master opleiding in de richting van informatietechnologie of vergelijkbaar (maak aantoonbaar welke opleiding vergelijkbaar is);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring vanuit een directiefunctie met verandermanagement en het begeleiden van digitale transformatieprocessen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de verschillende rollen van strategisch adviseur en leidinggevende informatiehuishouding, informatieveiligheid en risicomanagement (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
Aantoonbare werkervaring met organisatieontwikkeling en interventiemanagement(maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen zowel een overheidsinstelling als zakelijke omgeving ((maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld).
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
Aantoonbare werkervaring met het geven van adviezen binnen het vakgebied informatiehuishouding, informatieveiligheid en risicomanagement (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met teamontwikkeling op het gebied van Informatievoorziening & Digitalisering (30 punten);
Aantoonbare kennis van/ werkervaring met een adviesrol binnen informatiehuishouding, informatieveiligheid en risicomanagement in een provinciale organisatie in de afgelopen 5 jaar (40 punten).
Competenties
Verbindend vermogen;
Leiderschap en verandermanagement;
Analytisch vermogen en strategisch inzicht;
Communicatieve vaardigheden;
Bestuurlijke en organisatorische sensitiviteit;
Geven van adviezen en en is gewend om hierop zijn/ haar communicatie af te stemmen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 14/15. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1-2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vr
Standplaats: Zwolle
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 2 juni 2025 vanaf 10.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 29 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de ZZP'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.