Teamleider voor het cluster Visie & Regie

Provincie Overijssel

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Sluit over 10 dagen
135 36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

17 okt 2025

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Binnen I&D zoeken wij tijdelijk een ervaren Teamleider voor het cluster Visie & Regie (V&R). Je bent verantwoordelijk voor het realiseren van strategische IV-doelstellingen en het versterken van de digitale wendbaarheid van de organisatie. Hiertoe ontwikkel je een inrichtingsplan voor het CIO-office met bijbehorende processen en procedures, welke je daarna ook implementeert. Je werkt nauw samen met de strategische stakeholders en gaat aan de hand van de aanwezige omissie analyse aan de slag met de beleidsadviseurs om deze gaps in te vullen. Als teamleider Cluster V&R beschik je over strategisch leiderschap op het gebied van informatievoorziening en je bent een stevige adviseur op directieniveau. Je weet digitale ambities te vertalen naar concrete resultaten binnen een bestuurlijk complexe omgeving. Je verbindt mensen, processen en technologie met een coachende en mensgerichte leiderschapsstijl. Je inspireert en motiveert teams en creeert draagvlak voor verandering in een bestuurlijk complexe omgeving.

Werkzaamheden

  • Regie voeren op toepassing van kaders binnen de uitvoering (coordinatie en monitoring).
  • Faciliteren van vertalen beleid naar uitvoeringskaders en richtlijnen.
  • Adviseren omtrent prioriteitstelling van IV-initiatieven t.b.v. het Strategisch Digitaal Beraad.
  • Sturing op innovatie en toekomstgerichte ontwikkelingen (zoals AI en machine learning).
  • Inrichten informatiemanagement en strategische advisering per eenheid, gevoed door kwartaalrapportages van Functionarissen IV.

Eisen

  • Een maximum uurtarief van 135,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van Informatiekunde, Technische Bedrijfskunde, Technische Informatica, Data Science of Business Intelligence.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar in een leidinggevende rol binnen een overheidsinstelling waar de opgave met verschillende belangen was en weerstand vanuit de organisatie (dit is toegelicht en uitgeschreven in de werkervaring)
  • Aantoonbare werkervaring met informatieveiligheid, privacywetgeving (AVG, BIO), digitale transformaties, Prosci Change Management, Lean Six Sigma en Agile/Scrum.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO niveau in de richting van Informatiekunde, Technische Bedrijfskunde, Technische Informatica, Data Science of Business Intelligence.
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar in een leidinggevende rol binnen een overheidsinstelling waar de opgave met verschillende belangen was en weerstand vanuit de organisatie (dit is toegelicht en uitgeschreven in de werkervaring)
  • Aantoonbare werkevaring als verbinder en people manager (dit is toegelicht in de werkervaring)
  • De kandidaat motiveert beknopt welke kwaliteiten de kandidaat nodig acht om deze opdracht succesvol uit te voeren, met concrete voorbeelden.
  • Aantoonbare werkervaring in een leidinggevende rol binnen een organisatie waar de opgave met verschillende belangen was en weerstand vanuit de organisatie (dit is toegelicht en uitgeschreven in de werkervaring)

Competenties

  • Strategisch inzicht & verbindend vermogen: Je creeert draagvlak, brengt disciplines samen en inspireert mensen om samen resultaten te behalen.
  • Stevig leiderschap & adviesvaardigheden: Je hanteert diverse stijlen en weet wanneer je moet sturen en wanneer je moet verbinden.
  • Reflectief vermogen: Je kijkt kritisch naar jezelf en de organisatie en bent continu gericht op leren en verbeteren.

Organisatie en team

Organisatie Werken bij Overijssel

Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreeren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Bedrijfsvoering

Je gaat aan de slag bij de afdeling Bedrijfsvoering (BV), een van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De afdeling zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficient mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collegas van andere afdelingen zich helemaal richten op de provinciale opgaven.De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Financiele Rapportage en Administratie, Financien, Facilitair, Informatievoorziening en Digitalisering, Juridische Zaken, HR. Binnen het team Informatievoorziening & Digitalisering (I&D) ga je aan de slag. Dit team ondersteunt de hele organisatie bij strategische en operationele vraagstukken op het gebied van informatievoorziening en digitalisering. De missie: een betrouwbare en efficiente informatiehuishouding realiseren.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 30 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 28 oktober 2025 bericht. De gesprekken zijn in 2 gespresrondes op dezelfde dag achter elkaar op dezelfde locatie. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.