Full Stack Developer

Provincie Zuid-Holland

Zuid Hollandplein 1, 2596 AW Den Haag, Nederland

Sluit over 25 dagen
Opdracht tarief 115Opdracht uren 32 - 36Opdracht locatie Zuid-Holland

Begindatum:

2 mrt 2026

Einddatum:

21 jul 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

19 dec 2025

Omschrijving

Omschrijving van de opdracht

In deze opdracht werk je in een team met verschillende specialisten aan de realisatie van digitale informatieproducten die het beleidsproces van de beleidsafdeling Water, Klimaat en Natuur ondersteunen. De producten zijn bijvoorbeeld beleidsmonitors, beleid -scenariotools, of registraties en raadpleegomgevingen voor het vastleggen van doelen en maatregelen voor de realisatie van het beleid. Het team bestaat uit UX-designer, collega's ontwikkelaars, communicatiemedewerker, geo-informatie specialisten en beleidsspecialisten. Voorbeelden van de producten die we hebben ontwikkeld zijn bijvoorbeeld de KRW (waterkwaliteit) monitor, een sturingscockpit voor de financiën van het ZH-PLG en het Doelen-Maatregelen Systeem voor de N2000.

We staan als digitaliserings-team dicht bij de beleids-opgaven en zijn nauw betrokken bij de ontwikkelingen in het beleidsdomein.
Binnen de opdracht werk je aan de realisatie van de ondersteunende beleidsproducten in nauw contact met je teamleden en de beleidsmedewerker(s) waar het product in gebruik zal worden genomen. Ook geef je input aan de roadmap en visie voor de doorontwikkeling van de product portfolio. De provincie ontwikkelt eigen producten als open source om hergebruik binnen provincies of andere overheden mogelijk te maken en te stimuleren.

Functieprofiel

Full Stack developer. Nadruk op Backend. Daarnaast ook Frontend

Kernverantwoordelijkheden

  • Ontwikkelen en onderhouden van schaalbare webapplicaties in Azure Cloud

  • Implementeren van CI/CD pipelines en automatisering

  • Waarborgen van (security) best practices

Eisen

  • Eis 1 Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is gedurende de periode 2 maart 2026 tot 31 mei 2026 beschikbaar voor minimaal 32 uren per week voor de voorbereiding uitvoering en realisatie van het project en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op 2 maart 2026 kunnen starten, of in onderling overleg op een ander te bepalen datum;

  • Eis 2 Vormvereiste CV: De inschrijver heeft de Curriculum Vitae van de kandidaat uitsluitend beschreven in bijgevoegd 'Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0005730" en toegevoegd in tabblad 'aanmelding' op het aanbestedingsplatform. Alleen CV's die in het aangeboden format worden ingevuld, worden beoordeeld.

  • Eis 3 Vormvereiste invulformulier Kwaliteit: Per subcriterium staat voorgeschreven hoeveel A4 u ervoor mag gebruiken in het 'Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0005730'. Bevat uw uitwerking meer dan het gestelde maximum aantal pagina's, dan worden de pagina's die meer zijn dan het gestelde maximum niet beoordeeld;

  • Eis 4 Vormvereiste Uurtarief: Bijlage 'Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0005730' wordt ingevuld en apart bijgevoegd in tabblad "aanmelding" op het aanbestedingsplatform;

  • Eis 5 Bandbreedte Uurtarief: Het aangeboden uurtarief bedraagt in het 'Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0005730' minimaal € 95,00 en maximaal € 115,00 exclusief BTW inclusief alle overige kosten, bijvoorbeeld reis-, verblijf-, telefoon- en parkeerkosten.

  • Eis 6 Kennis en expertise: Uit het 'Invulformulier Kwaliteit 'DOS-2025-0005730' blijkt minimaal dat de kennis en expertise van de aangeboden kandidaat aantoonbaar en verifieerbaar is (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) beschikt over:

    • Eis 6.1 Minimaal HBO/universitair werk- en denkniveau in de richting van software engineering; Aantoonbaar d.m.v. werkervaring waaruit blijkt dat de aangeboden kandidaat een zelfstandige, proactieve rol heeft gehad, waarbij de breedte en diepte van de werkervaring op het gebied van Software Engineering duidelijk is;

    • Eis 6.2 Minimaal zes (6) jaar aantoonbare werkervaring met webtechnologieën HTML, CSS (inclusief SCSS/LESS en CSS-modules) en modern JavaScript/TypeScript;

    • Eis 6.3 Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring met Git/GitHub ontwikkeling;

    • Eis 6.4 Minimaal drie (3) jaar werkervaring met Vue 3 of vergelijkbaar webframework. (Composition API, custom composables, reactivity system);

    • Eis 6.5 Minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring met Ervaren in Nuxt 3: SSR, static site generation, routing, middleware en modules;

    • Eis 6.6 Minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring met het inrichten van OTAP, Devops engeneering en CI/CD pipelines;

    • Eis 6.7 Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring met REST API voor web-applicaties (design, implementatie en integratie).

  • Eis 7 Verklaring omtrent gedrag (VOGnp): De inschrijver zal in het geval dat deze de opdracht gegund krijgt een VOG van de kandidaat via het aanbestedingsplatform binnen 4 weken na definitieve gunning aanleveren.

Wensen en competenties

Wensen

  • Mate van aantoonbare werkervaring met ontwikkelen van web-applicaties in een moderne cloud omgeving. Tussen 1 en 5 jaar (10 punten); Meer dan 5 en minder dan 8 jaar (15 punten).

  • Mate van aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Full Stack Developer. Tussen 1 en 5 jaar (10 punten); Meer dan 5 en minder dan 8 jaar (15 punten); Meer dan 8 en minder dan 10 jaar (20 punten); 10 jaar of meer (30 punten).

  • Visie op de opdracht en aanpak. Aanvullend op het CV van de kandidaat, verzoeken we u in maximaal 1 A4 uw Visie en de aanpak te schetsen m.b.t. de voorliggende opdracht. (Max. te behalen punten: 30 punten).

  • Mate van aantoonbare werkervaring met ontwikkelen van met open source frameworks voor web-app development (Front-end en Back-end). Tussen 1 en 5 jaar (10 punten); Meer dan 5 en minder dan 8 jaar (15 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht handelen: daadkrachtig optreden

  • pro-actieve houding

  • initiatiefrijk

  • pragmatisch

  • Flexibiliteit

  • zorgvuldigheid

  • Probleemoplossend vermogen

  • Communicatieve en adviesvaardigheden (Nederlands)

  • Zelfstandig kunnen werken

  • Teamspeler

Organisatie en team

De afdeling Informatisering & Automatisering (I&A) wordt steeds uitgedaagd door externe veranderingen en door interne behoeften en verwachtingen. I&A maakt samen met de provinciale gebruikers en partners keuzes om het gevoelige evenwicht te bewaren tussen de beschikbare middelen en het voorzien in behoeften, vernieuwen en innoveren.

De provincie Zuid-Holland beschikt over een Microsoft omgeving en een gevirtualiseerde desktop omgeving. Team BI is onderdeel van de afdeling Informatie & Automatisering. Het team is verantwoordelijk voor het databeheer, dataontsluiting, functioneel, technisch beheer en ontwikkeling van BI-applicaties, geeft advies over bedrijfsvoeringsdata, maakt informatieproducten, en voert data-analyses uit. Het ondersteunt bij de primaire taken van de Provincie, het maken en uitvoeren van beleid.

Gespreksinformatie

Interviews zijn optioneel. Afhankelijk van het aantal inschrijvingen en de kwaliteit van de aangeboden kandidaten worden maximaal drie (3) gesprekken gevoerd, binnen maximaal 14 dagen na de sluiting van de inschrijftermijn. De interviews vinden plaats op 27 januari 2026.

Maximaal drie hoogst scorende kandidaten in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Als een fysiek Verificatiegesprek door omstandigheden niet mogelijk is dan wel absoluut niet wenselijk is, dan kan de Aanbestedende dienst besluiten om de het Verificatiegesprek uit te stellen tot een nader te bepalen datum dan wel via "Microsoft Teams" of vergelijkbaar te laten verlopen.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Aanbestedende dienst kan eenzijdig besluiten de overeenkomst (voor bepaalde tijd) te verlengen met een maximale inhuurtermijn van 12 maanden. exclusief de initiële inhuurperiode. De bepaalde tijd van de verlenging wordt per verlengingsoptie bepaald. De verlenging geschiedt onder gelijke voorwaarden.

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: Maximaal één (1) kandidaat

Overig algemeen:
Met de inwerkingtreding van de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties en het vervallen van de VAR-verklaring is er risico ontstaan bij aanbestedende diensten met betrekking tot schijnzelfstandigheid en de afdracht van belastingen. Om dit risico te beperken vraagt PZH bij inzet van ZZP'ers de modelovereenkomst te ondertekenen door de in te zetten ZZP'er.
In dit kader stelt PZH nadrukkelijk dat:

  • a) Opdrachtnemer als zelfstandige werkzaamheden verricht en expertise heeft op het gebied van de voorliggende verder omschreven werkzaamheden en bereid is deze buiten dienstbetrekking ten behoeve van de opdrachtgever te verrichten;

  • b) Als gevolg van het voornoemde geen hierarchische aansturing zal plaatsvinden;

  • c) Opdrachtnemer over eigen apparatuur beschikt voor de uitvoering van zijn/haar werkzaamheden;

  • d) Opdrachtgever en opdrachtnemer uitsluitend met elkaar wensen te contracteren op basis van een overeenkomst van opdracht in de zin van artikel 7:400 e.v. BW;

  • e) Opdrachtgever en opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een arbeidsovereenkomst aan te gaan in de zin van artikel 7:610 e.v. BW;

  • f) Opdrachtgever en opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een aanstelling in dienst van Opdrachtgever in de zin van artikel 1 Ambtenarenwet jo. B.1 CAP tot stand te laten komen.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.