Zuid Hollandplein 1, 2596 AW Den Haag, Nederland
Publicatiedatum:
7 mei 2025Sluitingsdatum:
20 mei 2025Begindatum:
2 jun 2025Einddatum:
1 nov 2025Uren per week:
36Opdracht bedrijfsinformatiesystemen
Als je bij ons komt werkt, wordt je onderdeel van een goed functionerend team. Er heerst een goede sfeer en de omgeving waarin je komt te werken is dynamisch. Plezier in je werk staat bij ons hoog in het vaandel. De 4 collega’s zijn gedreven en zetten deze drive in om het werk zo goed mogelijk uit te voeren. Wij geven je de ruimte om dit op jouw manier vorm te geven. De transitie naar meer digitalisering van primaire processen in combinatie met zowel ambtelijke als bestuurlijke besluitvorming is onderdeel van deze opgave.
Omschrijving van de opdracht
In de rol van functioneel beheerder ga je aan de slag met het beheer en onderhoud van de generieke componenten van onze digitale dienstverlening en de bijbehorende backoffice applicaties. Dit doe je in samenwerking met je collega functioneel beheerders. Je adviseert de diverse domeinen binnen de provincie over mogelijke verbeteringen in de bedrijfsprocessen. Je combineert organisatorische, bestuurlijke en informatie technische aspecten van informatievoorziening tot haalbare oplossingen en zorgt voor implementatie.
Je bent een generalist die floreert bij diversiteit, daarom kun je snel schakelen tussen verschillende werkzaamheden zonder dat je het overzicht verliest. Daarbij ben je communicatief vaardig, want in deze rol is dat essentieel voor effectieve samenwerking met mensen binnen en buiten het team. Je hebt affiniteit met informatievoorziening en ICT met name als het gaat om de generieke besluitvormingsprocessen van de provincie. In de transitie die wij willen realiseren ben jij een belangrijke schakel om provinciale processen digitaal te kunnen vertalen naar gebruikersvriendelijke oplossingen. Het werkveld zal zich voornamelijk afspelen in de primaire processen van de provincie. Daarnaast kan je ingezet worden met jouw expertise in diverse opgaves
Verder beschik je over:
Hbo werk- en denkniveau;
Kennis van authenticatie-technologieën zoals DigiD en e-Herkenning
Ervaring met het uitwerken en beheren van koppelingen met backofficesystemen;
Procesmanagementvaardigheden
Kennis en ervaring met IT Service Management, bij voorkeur kennis van ISM;
Ervaring met agile werken (scrum/devops). Dit is een pluspunt, maar niet vereist - we zijn bereid om je dit te leren.
Terugkoppeling van (deel)resultaten / producten
De kandidaat geeft terugkoppeling van (deel)resultaten en producten aan de opdrachtgever.
Eisen
Door het indienen van een inschrijving verklaart de Inschrijver zich akkoord met alle hieronder genoemde eisen:
Beschikbaarheid:
De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van 2 juni 2025 tot 1 november 2025 beschikbaar voor 36 uren per week voor de voorbereiding uitvoering en realisatie van het project en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op uiterlijk 2 juni 2025 kunnen starten, of eerder in onderling overleg;
Vormvereiste CV:
De inschrijver heeft de Curriculum Vitae van de kandidaat uitsluitend beschreven in bijgevoegd ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0001903 en toegevoegd in tabblad ‘aanmelding’ op het aanbestedingsplatform. Alleen CV’s die in het aangeboden format worden ingevuld, worden beoordeeld.
NOOT apart bijgevoegde CV’s (zoals in eigen format) worden niet meegenomen in de beoordeling.
Vormvereiste invulformulier Kwaliteit:
Per subcriterium staat voorgeschreven hoeveel A4 u ervoor mag gebruiken in het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025- 0001903’. Bevat uw uitwerking meer dan het gestelde maximum aantal pagina’s, dan worden de pagina’s die meer zijn dan het gestelde maximum niet beoordeeld;
Vormvereiste Tarief:
Bijlage ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001903’ wordt ingevuld en apart bijgevoegd in tabblad “aanmelding” op het aanbestedingsplatform;
BELANGRIJK: Uurtarief mag ENKEL ingevuld worden in het voornoemde ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001903’ zodat de kwaliteit beoordeeld kan worden zonder kennis van het Uurtarief.
Bandbreedte opdrachtwaarde en integrale uurtarief:
Het aangeboden uurtarief bedraagt in het ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001903’ maximaal € 110,- exclusief BTW inclusief alle overige kosten, bijvoorbeeld reis- , verblijf-, telefoon- en parkeerkosten;
Kennis en expertise:
Uit het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0001903’ blijkt minimaal dat de kennis en expertise van de aangeboden kandidaat aantoonbaar en verifieerbaar is (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) beschikt over:
HBO werk/denkniveau op het gebied functioneel beheer
Minimaal drie (3) jaar werkervaring op het gebied van functioneel beheer (incl. leveranciersmanagement)
Minimaal drie (3) jaar werkervaring met authenticatietechnologieën zoals DigiD en e-Herkenning
Minimaal drie (3) jaar werkervaring met het uitwerken en beheren van koppelingen met backoffice-systemen;
EMVI: Prijs-Kwaliteitverhouding
PZH hanteert het gunningcriterium ‘Economisch Meest Voordelige Inschrijving (EMVI) - variant de Beste Prijs-Kwaliteitverhouding (PKV)’. De verhouding voor deze uitvraag is conform onderstaande:
Kwaliteit 90 punten
Uurtarief 10 punten
Competenties
Uit de door de inschrijver ingediende stukken en het verificatiegesprek blijkt dat de kandidaat minimaal over de onderstaande competenties beschikt. Deze competenties staan in relatie met de wijze waarop de opdracht moet worden uitgevoerd.
Hieronder volgt een aantal voorbeelden:
Resultaatgericht handelen: daadkrachtig optreden, pro-actieve houding, initiatiefrijk, pragmatisch;
Flexibiliteit, tact, zorgvuldigheid en goede oordeelsvorming in relatie tot tegenstrijdige belangen van stakeholders.
Bestuurlijke sensitiviteit: o inzicht in het functioneren van een organisatie die vergelijkbaar is met de provinciale organisatie en de daarmee samenhangende besluitvormingscircuits en de juridische omgeving waarin wordt geopereerd; o Vaardigheid in het inschatten van de bestuurlijk en regionale verhoudingen en de bestuurlijke/ politieke en technische haalbaarheid van projectresultaten zowel binnen als buiten een organisatie die vergelijkbaar is met de provinciale organisatie;
Communicatieve en adviesvaardigheden;
Teamspeler.
Gunningscriteria
Aantoonbare werkervaring op het gebied van functioneel beheer (incl. leveranciersmanage ment) - 30p
100% Ja, meer dan vier (4) jaar aantoonbare werkervaring
50% Ja, tussen de drie (3) en vier (4) jaar aantoonbare werkervaring
0% Ja, drie (3) jaar aantoonbare werkervaring
Aantoonbare werkervaring met authenticatietechnologieën zoals DigiD en eherkenning - 30p
100% Ja, meer dan vier (4) jaar aantoonbare werkervaring
50% Ja, tussen de drie (3) en vier (4) jaar aantoonbare werkervaring
0% Ja, drie (3) jaar aantoonbare werkervaring
Aantoonbare werkervaring met het uitwerken en beheren van koppelingen met backofficesystemen - 30p
100% Ja, meer dan vier (4) jaar aantoonbare werkervaring
50% Ja, tussen de drie (3) en vier (4) jaar aantoonbare werkervaring
0% Ja, drie (3) jaar aantoonbare werkervaring
Subgunningscriterium Uurtarief - 10
Aanvullende informatie
Verlenging: Aanbestedende dienst kan eenzijdig besluiten de overeenkomst maximaal acht (8) maal (voor bepaalde tijd) te verlengen met een maximale inhuurtermijn van 48 maanden exclusief de initiële inhuurperiode. De bepaalde tijd van de verlenging wordt per verlengingsoptie bepaald. Er wordt overgegaan tot verlening als het project niet binnen de initiële looptijd wordt afgerond.
Plaats tewerkstelling: Den Haag
Locatie waar verificatiegesprek plaatsvindt: Zuid-Hollandplein 1, Den Haag/ Online
Tijdens het verificatiegesprek vindt allereerst de verificatie van de eventuele bewijsstukken plaats. De bewijsstukken die meegenomen moeten worden tijden het verificatiegesprek zijn:
Certificaat
Diploma
Rijbewijs
Let op!: Met de inwerkingtreding van de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties en het vervallen van de VAR-verklaring is er risico ontstaan bij de aanbestedende diensten met betrekking tot schijnzelfstandigheid en de afdracht van belastingen. Om dit risico te beperken vragen wij bij inzet van ZZP’ers de modelovereenkomst te ondertekenen door de in te zetten ZZP’er. In dit kader stelt de aanbestedende dienst nadrukkelijk dat:
Opdrachtnemer als zelfstandige werkzaamheden verricht en expertise heeft op het gebied van de voorliggende verder omschreven werkzaamheden en bereid is deze buiten dienstbetrekking ten behoeve van de Opdrachtgever te verrichten;
Als gevolg van het voornoemde geen hiërarchische aansturing zal plaatsvinden;
Opdrachtnemer over eigen apparatuur beschikt voor de uitvoering van zijn/haar werkzaamheden;
Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitsluitend met elkaar wensen te contracteren op basis van een overeenkomst van opdracht in de zin van artikel 7:400 e.v. BW;
Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een arbeidsovereenkomst aan te gaan in de zin van artikel 7:610 e.v. BW;
Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een aanstelling in dienst van Opdrachtgever in de zin van artikel 1 Ambtenarenwet jo. B.1 CAP tot stand te laten komen.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.