Zutphenseweg 6, 7418 AJ Deventer, Nederland
Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
1 jan 2027Publicatiedatum:
7 nov 2025Deze opdracht is expliciet bedoeld voor een partij, dan wel leverancier, die op alle onder benoemde deskundigheden een kandidaat kan aanleveren in de backoffice pool.
Daarbij is een gunning aan één partij, dan wel leverancier, zeer aannemelijk.
Opdrachtverlening is onder voorbehoud van financiering. Voorzien is dat de opdrachtgever hier ruim voor de startdatum duidelijkheid over kan geven.
De Regio Stedendriehoek werkt via zes programma’s (Regio Stedendriehoek | Programma’s), waaronder het programma Mobiliteit. Het programma Mobiliteit richt zich onder meer op het verbeteren van de bereikbaarheid van de regio, het verduurzamen van de mobiliteit en een efficiënte overgang naar slimme mobiliteit.
Onderdeel van het programma Mobiliteit is de samenwerking met werkgevers, de werkgeversaanpak. Deze aanpak is gericht op het realiseren van meer slimme en duurzame mobiliteit bij werkgevers. Het gaat dan om het spreiden van mobiliteit en mijden van spits en het verduurzamen van mobiliteit in woon-werkverkeer en bedrijfsintern (minder uitstoot).
Met inmiddels meer dan 200 deelnemende bedrijven is er al een stevig netwerk opgebouwd en zijn er tastbare resultaten behaald. De ambitie reikt echter verder: we willen de samenwerking met bedrijven intensiveren, het aantal gezamenlijke projecten vergroten en ook kleinere MKB-bedrijven actiever betrekken.
Vanwege afloop van het huidige contract zijn we op zoek naar een senior communicatieadviseur, gemiddeld 8 uur per week, en backoffice, gemiddeld 12 uur per week. De werkgeversaanpak werkt vanuit het kader van slim en schoonreizen Stedendriehoek (Slimschoonreizen | Home). Zie ook: Slim en Schoon Reizen | LinkedIn.
https://regiostedendriehoek.nl/programmas/
https://nl.linkedin.com/company/slim-en-schoon-reizen
Voor het bereiken van de doelen van het programma Slimme en Schone mobiliteit is een sterke communicatie en gedragsbeïnvloeding noodzakelijk. Niet alleen om de beweging naar slimme en schone mobiliteit meer onder de aandacht te brengen, maar ook om gericht acties en campagnes te voeren en groepen te benaderen over keuzes in gedrag. Dit zijn overigens verschillende groepen, zoals reizigers in het algemeen, werknemers, potentiële fietsers, ondernemers in een binnenstad, HR managers, facilitair managers et cetera.
De afgelopen jaren is het programma zich dan ook meer gaan richten op doelgroepen zoals reizigers. Ook is een grotere groep van actieve bedrijven geformeerd, zijn gerichte acties voor het midden- en kleinbedrijf opgezet en zijn andersoortige campagnes gevoerd. Dit overstijgt het traditionele domein van communicatie. Het gaat dan ook over het faciliteren van gedrag, sociale beïnvloeding, koppelen van emotie aan gedrag en motivering.
Om invulling te geven aan de communicatieopgave is opdrachtgever op zoek naar een senior communicatieadviseur voor de inzet van gemiddeld 8 per week en een back office (medewerkers communicatie) voor de inzet van gemiddeld 12 uur per week. De ureninzet kan fluctueren naar gelang bepaalde activiteiten worden ontplooid. Inzet en benodigde uren worden maandelijks voorafgaand besproken. Inschrijver kan geen rechten ontlenen aan deze urenopgave en dient bereid te zijn meer of minder uren per week beschikbaar te zijn.
De werkzaamheden en te behalen resultaten van de communicatieadviseur zijn:
Advies over insteek en positionering van communicatie uitingen en campagnes.
Zorgdragen voor uitingen en campagnes die volgens huidige inzichten, creatief en toegepast en op maat zijn.
Opzetten en beheren van gerichte online campagnes (LinkedIn, Meta, eventueel Google), bijvoorbeeld gericht op HR functionarissen in de Stedendriehoek, met segmentatie op bedrijfsomvang. Campagnes kunnen gericht zijn op awareness (bekendheid van voor ons belangrijke thema's) of een call-to-action (bijv. download, contactmoment).
Ontwikkelen van specifieke landingspagina’s per campagne of actie, bijvoorbeeld rondom de Fietsapp of andere mobiliteitsinitiatieven.
Focus op conversieoptimalisatie, meetbaarheid en gebruikerservaring.
Kwaliteitsbeoordeling van de uitvoering;
Afstemmen met corporate communicatie strategie van Regio Stedendriehoek en eventueel andere betrokken organisaties (gemeenten, provincies, rijk, bedrijven).
De backoffice produceert de middelen die nodig zijn in communicatie. Het gaat hierbij om:
Het opstellen en vormgeven van nieuwsberichten.
Het opstellen en vormgeven van andere berichtgeving en teksten voor campagnes.
Het gebruiken van social media (in ieder geval social advertisement).
Het uitzetten en monitoren van digital marketing automation.
Het onderhouden van de website slimschoonreizen.nl.
Gebruik maken van mail/web programma, al dan niet gekoppeld aan CRM bestand.
Werken conform privacyregelgeving hieromtrent.
Het onderhouden van contacten en relatie met organisaties die betrokken zijn of mede uitdrager zijn van berichten en campagnes.
De senior communicatieadviseur dient te voldoen aan het volgende profiel:
Beschikt over kennis en ervaring met (doelgroepgerichte) communicatie en gedragsbeïnvloeding op het gebied van slimme en schone mobiliteit (zie slimschoonreizen.nl).
Is proactief, actie- en resultaatgericht. Heeft een duidelijke visie op de wijze waar communicatie en gedragsbeïnvloeding ingezet moet worden om zo een bijdrage te leveren aan de doelen van Slimme en Schone mobiliteit.
Ontwikkelt uitingen en campagnes gebaseerd op gestructureerde doelgroep benadering, zoals het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action).
Ontwikkelt uitingen en campagnes gebaseerd op theorie van gedragsbeïnvloedingen.
Beschikt over aantoonbare ervaring met het (laten) produceren van communicatie uitingen en campagnes.
Werkt conform privacyregelgeving hieromtrent.
Heeft minimaal een opleiding op Hbo-niveau afgerond of vergelijkbaar.
Wij gaan er vanuit dat de Opdrachtnemer zelf ook gebruikt maakt van schone vervoersmiddelen.
Beschikbaar op de woensdag (tweewekelijks) voor teamoverleg.
Uurtarief: 90 – 120 euro per uur.
De medewerker(s) communicatie (back office) dient te voldoen aan het volgende profiel:
Is in staat tot het produceren van gerichte uitingen en campagnes (modern, creatief, toegepast, op maat);
Het kunnen afstemmen van uitingen en gedragsbeïnvloeding met corporate communicatie strategie van een organisatie en afstemming met andere betrokken organisaties (gemeenten, provincies, rijk, bedrijven).
Uurtarief: 80 – 100eu per uur.
Een aantoonbaar zelf geschreven offerte en plan van aanpak, waarin de in te zetten specialismes en deskundigheden van de backoffice inzage geverifieerd kunnen worden;
Gedurende de overeenkomst is de opdrachtnemer aansprakelijk gedurende de hele looptijd, inclusief de verlengingen, voor de inzet en kwaliteit van de inzet door de backoffice;
Gedurende de overeenkomst is de opdrachtnemer in staat om de kandidaten te ondersteunen en te voorzien van de benodigde opleiding(en), training(en), cursus(sen), kennis en bijscholing;
Gedurende de opdracht zal de opdrachtnemer, dan wel leverancier, de kennis en ervaring gedurende de opdracht delen met alle belanghebbenden binnen de organisaties;
De inrichting van de backoffice en de inschrijving dient ingericht te zijn conform de volgende projectrollen. De senior communicatieadviseur dient te fungeren als accountmanager, vast aanspreekpunt en klankbord voor de opdrachtgever en de overige functies hierboven beschreven zullen allemaal op projectmedewerker niveau ingedeeld worden.
Aantoonbare werkervaring met vraagstukken vanuit het programma Mobiliteit (40 punten);
Een door de partij geschreven plan van aanpak, dat ingaat op (zie aan te leveren door) (30 punten):
effectieve invulling van de vraag;
invulling van de backoffice;
afstemming opdrachtgever;
borging kwaliteit.
Samen met de offerte dienen er een door de partij meerdere, maar maximaal 5, voorbeelden (referenties) van campagneontwikkelingen, opgesteld door medewerkers die voor de backoffice worden ingezet (30 punten).
Proactief, actie- en resultaatgericht (voor Senior Communicatieadviseur)
Tekstschrijver (voor Backoffice)
Vormgeving/ beeld (voor Backoffice)
Beheer social media (voor Backoffice)
De Regio Stedendriehoek is een kleine organisatie die in touw is voor bijna een half miljoen Nederlanders. Dat zijn de inwoners van acht gemeenten in mooie streken van de Veluwe, Salland, IJsselvallei en Achterhoek. Zij willen samen met ondernemers en kennisinstellingen zorgen dat het leven in de regio goed blijft: de steden en dorpen, het landelijk gebied, werk en opleiding, verkeer en transport, ons energiesysteem en alles wat we om ons heen zien. Het doel is dat we hier samen een goed leven hebben, ook de generaties na ons. Een grote verantwoordelijkheid die steeds meer vraagt om groot denken. Waar het onmogelijk lijkt om alles goed te doen omdat het een het ander in de weg zit, gaan we het gesprek aan: hoe kan het wel? De regio wordt betaald door de gemeentes maar staat bol van de projecten en samenwerkingsverbanden met allerlei partners. Het is een echte netwerkorganisatie met een enorme dynamiek.
Het Team bestaat uit:
Projectleider regio;
Programmaondersteuner regio;
Senior mobiliteitsmakelaar;
Mobiliteitsmakelaar;
Senior communicatie adviseur;
Backoffice communicatie;
Logistiek makelaar.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 december 2025 tussen 13:00 uur en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 4 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Stap 1: Beoordeling offertes op minimumeisen
Een externe administratieve broker beoordeelt de offertes op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) offertes die aan de organisatie worden voorgelegd
Een externe administratieve broker beoordeelt de offertes van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde selectiecriteria te beoordelen door een externe administratieve broker (weging, totaal 100 punten):
Aantoonbare werkervaring met vraagstukken vanuit het programma Mobiliteit (40 punten);
Een door de partij geschreven plan van aanpak, dat ingaat op (zie aan te leveren door): effectieve invulling van de vraag; invulling van de backoffice; afstemming opdrachtgever; borging kwaliteit (30 punten);
Samen met de offerte dienen er een door de partij meerdere, maar maximaal 5, voorbeelden (referenties) van campagneontwikkelingen, opgesteld door medewerkers die voor de backoffice worden ingezet (30 punten).
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de offertes van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de aangegeven selectiecriteria:
CV senior communicatie medewerker (40)
Plan van aanpak (30)
Voorbeelden (referenties) van campagneontwikkelingen, opgesteld door medewerkers die voor de backoffice worden ingezet (30)
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Deze opdracht is expliciet bedoeld voor een partij, dan wel leverancier, die op alle onder benoemde deskundigheden een kandidaat kan aanleveren in de backoffice pool. Daarbij is een gunning aan een partij, dan wel leverancier, zeer aannemelijk. Opdrachtverlening is onder voorbehoud van financiering. Voorzien is dat de opdrachtgever hier ruim voor de startdatum duidelijkheid over kan geven.
4 x 6 maand(en)
Gemiddeld tussen de 8 en 12
Senior adviseur communicatie en backoffice (disciplines: tekst, vormgeving, social media).
CV van senior communicatieadviseur van maximaal 5 pagina's:
Plan van Aanpak die ten minste voldoet aan:
Op welke wijze de vraag effectief wordt ingevuld (zie profiel en werkzaamheden);
Op welke wijze de backoffice is ingevuld en hoe een goede samenwerking met de backoffice is georganiseerd;
Op welke wijze de afstemming met de opdrachtgever plaatsvindt. Wij hanteren een communicatiekalender per kwartaal waarop de diverse uitingen zijn opgenomen, een schatting van de inzet en kosten vooraf aan elke maand; tweewekelijks is een teamoverleg op woensdagmiddag georganiseerd;
Op welke wijze kwaliteit wordt geborgd.
CV van Backoffice:
Meerdere, maar maximaal 5, voorbeelden (referenties) van campagneontwikkelingen, opgesteld door medewerkers die voor de backoffice worden ingezet;
Gemiddelde prijs van de medewerker;
Indicatieve prijs van onderdelen, zoals:
Inhoud en vormgeving van een nieuwsbrief
Contentbeheer website en social media (maandelijks 2 nieuwe berichten website, 8 uitingen social media);
Interview afnemen en artikel uitwerken;
Productie filmpje van 1 minuut (script, interview, filmen op locatie, monteren, ondertiteling).
Maximaal 5 pagina's;
Opgesteld in het Nederlands;
Minimaal 4 referenties.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Op de woensdagen vindt tweewekelijks het afstemoverleg plaats binnen het team. Hier ben je bij aanwezig. Daarnaast zal advisering en het coördineren van de productie van uitingen ook maken dat een groot dele van de werktijd in de regio ingevuld zal worden. Hybride werken is beperkt mogelijk.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.
