Het Rond 6-E, 3701 HS Zeist, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 apr 2026Publicatiedatum:
6 sept 2025Opdracht
Je bent mede verantwoordelijk voor het beheer, de implementatie en evaluaties van werkprocessen van de PW, Inburgering en/of WGS. Daarbij zorg je dat processen “audit proof’’ en mede op onze kernwaarden zijn ingericht;
Je verzorgt en onderhoud de werkinstructies met betrekking tot de uitvoering van de PW;
Je draagt zorg voor de uitwerking van vastgesteld beleid in concrete richtlijnen, regelingen en maatregelen;
Je toetst en draagt met je kennis bij aan het ontwikkelen van beleid dat aansluit bij de uitvoeringspraktijk die enerzijds bijdraagt aan een effectieve en efficiënte dienstverlening en anderzijds bijdraagt aan maatwerk als de casus daarom vraagt;
Je bent verantwoordelijk voor het documentenbeheer met betrekking tot de PW en aanverwante regelingen;
Je ondersteunt Klant- en Procesregisseurs en bent in staat om de uitvoerbaarheid van werkprocessen te toetsen en indien nodig zelf te verbeteren en te wijzigen in de systemen;
Je werkt nauw samen met de verschillende collega’s binnen team informatiemanagement en draagt o.a. bij aan de uitvoering van BIO baseline en DPIA’s en je hebt een adviserende rol ten aanzien van informatieveiligheidsvraagstukken en bedrijfsvoeringsrisico’s.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare werkervaring met Suite4Werk&Inkomen;
Aantoonbare werkervaring als Kwaliteitsmedewerker of proces coördinator;
Aantoonbare kennis van het systeem MDU (brieven&documenten), benoemd duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan;
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
Aantoonbare werkervaring met Engage (30 punten);
Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2025 (20 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Kwaliteitsmedewerker of procescoördinator binnen het sociaal domein (50 punten).
Hbo werk- en denkniveau;
Ruime ervaring als Proces coördinator of Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein;
Kennis en ervaring met sociaal domein applicatie(s);
De vaardigheid om je werkzaamheden op een procesmatige wijze uit te voeren;
Verbaal en schriftelijk sterk, zodat je collega's meekrijgt en de betrokkenheid van medewerkers vergroot;
Affiniteit met functioneel beheertaken;
Je bent zowel een denker als een doener;
Je bent een sterke netwerker en je schrijft snel, makkelijk en duidelijk.
De Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug biedt een vangnet voor de inwoners van de gemeenten De Bilt, Bunnik, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist die tijdelijk niet of onvoldoende in hun inkomen kunnen voorzien. Wij begeleiden hen zo snel mogelijk naar betaald werk of een andere dagbesteding. Een uitdagende taak. Het succes van onze organisatie hangt af van de resultaten die wij behalen in de uitstroom van cliënten, het beperken van de instroom en de kwaliteit waarmee wij bestaande cliënten begeleiding bieden.
Onze medewerkers maken het verschil. Voor onze cliënten en voor onze organisatie! De inzet van elke medewerker is van belang. In een uitdagende omgeving zijn zij de professionals, die samenwerken, elkaar steunen en van elkaar leren. Samen bouwen we zo aan een organisatie waar we trots op kunnen zijn!
Team
Als Procescoördinator ben je in staat met je brede kennis van de Participatiewet (PW), de Wet Inburgering en/of Schuldhulpverlening (WGS) het verschil te maken. Je zorgt voor de verbinding tussen beleid en uitvoering. Je bent namelijk ”de schakel’’ tussen de uitvoerende teams van de RSD enerzijds en de ondersteunende teams, zoals team beleid en functioneel beheer, anderzijds. Je bent resultaatgericht en bent tevens in staat om onder (werk)druk je resultaten te behalen.
De gesprekken bij de gemeente worden op een later moment gepland . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal . Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
is hybride werken mogelijk: ja
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de RSD Kromme Rijn Heuvelrug mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de RSD Kromme Rijn Heuvelrug. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.