Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Technisch applicatiebeheerder

RSD Kromme Rijn Heuvelrug

Het Rond 6-E, 3701 HS Zeist, Nederland

Sluit over 9 dagen
28 - 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

17 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Als (technisch) Applicatiebeheerder zorg je voor optimaal werkende applicaties zoals Suites voor Sociaal Domein, JOIN en Stratech. Je beheert de technische componenten van de applicaties in samenwerking met de RID (serverbeheerder) en bent sparringpartner bij technische vraagstukken. Verder zorg je voor stabiele en veilige koppelingen tussen applicaties en componenten (datadistributie, berichtenverkeer), en neem je deel aan projecten om de technische aspecten van nieuwe koppelingen en/of applicaties gereed te maken. Samen met je Applicatiebeheer-collegas denk je mee over innovatie en het verbeteren van onze dienstverlening. Je bent een technische topper die als centraal punt fungeert tussen onze infrastructuur, applicaties en (externe) koppelingen met onze systemen. Daarnaast ben je gesprekspartner voor onze ICT-dienstverleners. Je wordt onderdeel van ons team Informatiemanagement. Dit team valt onder de afdeling Financien, Informatiemanagement en Facilitair (FIF). Het is een team met professionals die samen verantwoordelijk zijn voor de optimale dienstverlening aan onze interne organisatie. Als Technisch Applicatiebeheerder werk je niet alleen nauw samen met je directe collegas, maar ook met externe partners en leveranciers zoals de RID, Stratech, Decos en Centric. Zo sta je midden in de verbinding tussen onze organisatie en de technische wereld daarbuiten.

Opdracht

  • De applicatie-architectuur onderhouden en adviseren over verbeteringen;
  • Applicatie-updates coordineren richting interne applicatiebeheerders en leveranciers;
  • Zorgdragen voor actuele en volledige technische documentatie van alle applicaties die onder functioneel applicatiebeheer vallen;
  • Certificaten beheren en vervangen in samenwerking met de externe leveranciers;
  • Een coordinerende rol vervullen bij storingen en zorgen dat interne applicatiebeheerders en leveranciers snel tot een oplossing komen;
  • Technische processen vastleggen en bijhouden, inclusief het documenteren van verbeteringen;
  • Analyses uitvoeren om applicaties technisch te optimaliseren;
  • Ondersteuning bieden bij interne en externe audits op het gebied van informatieveiligheid.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in technische / IT richting;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als IT applicatiebeheerder binnen een gemeente;
  • Aantoonbare kennis van de technische infrastructuur van een overheidsinstelling;

Wensen en competenties

Wensen

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2025;
  • Aantoonbare werkervaring met Suites voor Sociaal Domein;
  • Aantoonbare werkervaring met JOIN;
  • Aantoonbare werkervaring met Stratech;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als technische aplicatiebeheerder binnen een gemeente;

Competenties

  • Ben je analytisch sterk, communicatief vaardig en een echte verbinder;
  • Vind je het leuk om zowel samen te werken als zelfstandig verantwoordelijkheid te nemen;
  • Heb je zin om samen te werken met al onze interne en externe collega's en daarmee de algehele kwaliteit van onze dienstverlening naar een hoger plan te tillen.

Organisatie en team

Organisatie

De Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug biedt een vangnet voor de inwoners van de gemeenten De Bilt, Bunnik, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist die tijdelijk niet of onvoldoende in hun inkomen kunnen voorzien. Wij begeleiden hen zo snel mogelijk naar betaald werk of een andere dagbesteding. Een uitdagende taak. Het succes van onze organisatie hangt af van de resultaten die wij behalen in de uitstroom van clienten, het beperken van de instroom en de kwaliteit waarmee wij bestaande clienten begeleiding bieden. Onze medewerkers maken het verschil. Voor onze clienten en voor onze organisatie! De inzet van elke medewerker is van belang. In een uitdagende omgeving zijn zij de professionals, die samenwerken, elkaar steunen en van elkaar leren. Samen bouwen we zo aan een organisatie waar we trots op kunnen zijn!

Team

Als (technisch) Applicatiebeheerder zorg je voor optimaal werkende applicaties zoals Suites voor Sociaal Domein, JOIN en Stratech. Je beheert de technische componenten van de applicaties in samenwerking met de RID (serverbeheerder) en bent sparringpartner bij technische vraagstukken. Verder zorg je voor stabiele en veilige koppelingen tussen applicaties en componenten (datadistributie, berichtenverkeer), en neem je deel aan projecten om de technische aspecten van nieuwe koppelingen en/of applicaties gereed te maken. Samen met je Applicatiebeheer-collegas denk je mee over innovatie en het verbeteren van onze dienstverlening. Je bent een technische topper die als centraal punt fungeert tussen onze infrastructuur, applicaties en (externe) koppelingen met onze systemen. Daarnaast ben je gesprekspartner voor onze ICT-dienstverleners. Je wordt onderdeel van ons team Informatiemanagement. Dit team valt onder de afdeling Financien, Informatiemanagement en Facilitair (FIF). Het is een team met professionals die samen verantwoordelijk zijn voor de optimale dienstverlening aan onze interne organisatie. Als Technisch Applicatiebeheerder werk je niet alleen nauw samen met je directe collegas, maar ook met externe partners en leveranciers zoals de RID, Stratech, Decos en Centric. Zo sta je midden in de verbinding tussen onze organisatie en de technische wereld daarbuiten.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 2 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 29 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 23 september 2025 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 24 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 26 september 2025 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.