Stadhuisplein 1, 4531 GS Terneuzen, Nederland
Begindatum:
1 feb 2026Einddatum:
1 mei 2026Publicatiedatum:
25 dec 2025Wij zijn niet voor niets op zoek naar een talent. Ben je veelzijdig en inzetbaar op zowel administratieve als secretariële taken? Dat is een goed begin! Daar horen uiteraard agendabeheer van diverse leidinggevenden, notuleren, bijhouden diverse mailboxen en allerhande zaken regelen en organiseren bij. Heb je daarbij ook ervaring in het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving? Dat is een fijne extra. Daarnaast liggen er een aantal specifieke klussen waarvan we graag willen dat jij er je tanden in zet: het postproces goed vormgeven en het verder inregelen van ons zaaksysteem RX Mission.. Dat doe je uiteraard niet alleen, maar samen met de huidige collega's in het team. Jij houdt van aanpakken, bent een kei in communicatie, pro-actief en je kunt goed functioneren binnen een team.
Wij zijn de Regionale Uitvoeringsdienst (RUD) Zeeland, het centrale milieuloket van Zeeland en staan voor een schoon en veilig in Zeeland. Dit doen wij in opdracht van de dertien Zeeuwse gemeenten en provincie Zeeland. Bij onze organisatie werken ruim 100 medewerkers die zorgen voor bundeling van kennis en ervaring op het gebied van milieu.
In Nederland zijn 28 RUD’s, waar RUD Zeeland er één van is. Onze organisatie bestaat vanaf 1 januari uit de unit Uitvoering VTH en de unit Regie, ontwikkeling & Support.
Ons kantoor is vanaf 1 januari gevestigd aan de Buitenruststraat 6 in Middelburg.
Voor meer informatie en contact verwijzen wij u graag naar onze website www.rud-zeeland.nl.
Onze taken
In Nederland gelden verschillende wetten en regels voor de bescherming van ons milieu en onze leefomgeving. Denk daarbij aan regels voor luchtkwaliteit, geluidsoverlast en het gebruik van gevaarlijke stoffen door bedrijven.
Onze taken zijn divers. RUD Zeeland voert onder meer taken uit bij zo’n 10.000 bedrijven. Wij verlenen omgevingsvergunningen milieu en controleren of bedrijven voldoen aan de milieuwetgeving. Daarvoor voeren wij inspecties uit bij bedrijven. Daarnaast voeren we extra taken uit voor onze opdrachtgevers, zoals het controleren of zwemplaatsen tijdens het zomer seizoen voldoen aan de eisen en of bodemsaneringen op de juiste wijze worden uitgevoerd. Ook controleren wij binnen beschermde natuurgebieden of bezoekers zich aan de regels houden.
Als we tijdens inspecties onvolkomenheden constateren of overtredingen, treden we handhavend op. Dat kan een waarschuwing zijn waarbij binnen een bepaalde termijn aanpassingen gedaan moeten worden. Het komt ook voor dat wij direct een sanctie opleggen. zoals een boete of een proces-verbaal Dit hangt af van de situatie.
Secretariaat en administratie zijn ondergebracht bij het nieuwe team Support, net als andere functies zoals HR, financien en kwaliteit. Wij ondersteunen de andere collega's bij diverse werkzaamheden. Als team zijn we nieuw, net als de meeste teams, en we gaan de komende tijd vormgeven hoe wij goed, efficient en prettg met elkaar kunnen samenwerken.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 21 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 16 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 2x 3 maanden
Hybride: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. Is hybride werken mogelijk: Ja.
Aantal professionals of FTE: 1
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Overige informatie
De RUD Zeeland heeft er voor gekozen om een administratieve partner in te zetten. Na gunning verzorgt de administratieve partner derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de administratieve partner. U zal in casu factureren aan de administratieve partner middels de facturatiemodule van de administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.
