Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jun 2026Publicatiedatum:
22 nov 2025De servicedeskmedewerkers hebben een eerstelijns functie en helpen de collega’s uit de organisatie graag. Collega’s kunnen bij hen terecht met een breed scala aan op ICT-gerelateerde vragen.
Kunnen zij het niet direct voor je oplossen, dan zetten zij de vraag door naar de tweedelijns collega’s en komen terug bij de collega zodra zij het antwoord hebben. Deze functie biedt veel afwisseling, waarbij geen werkdag er hetzelfde uitziet.
Werkzaamheden:
Jij neemt onder meer meldingen en wijzigingen aan. Dit gebeurt op de Servicedesk, telefonisch of via e-mail.
De meldingen worden geregistreerd in ons systeem Topdesk.
Je lost eerstelijns meldingen zelf op en waar mogelijk ook tweedelijns meldingen.
Kun je de melding zelf niet zelf afhandelen, dan zet je hem door naar de teams Technisch Beheer of Functioneel Beheer. Je werkt dan ook nauw samen met de collega's van deze teams.
Tijdens het proces van afhandeling informeer jij de melder/aanvrager over de voortgang en afhandeling van de melding.
Ook voorzie je collega's in de organisatie van benodigde hardware en richt je deze zo nodig in.
Je houdt voorraden bij en je plaatst bestellingen waar dat nodig is.
De kandidaat heeft Mbo+ werk- en denkniveau.
Affiniteit met werken op een ICT Servicedesk.
Kennis van Microsoft Office (2019 en hoger), Microsoft Windows en Active Directory.
Kan goed werken met servicemanagementsoftware (Topdesk is een pré) en heeft ervaring met mobile device management.
Iemand die de handen uit de mouwen steekt en weet waarin hij `het verschil maakt’.
Sterk analytisch, vraagt net zo lang door tot de klantvraag duidelijk is.
Communicatief vaardig en kan de eigen communicatie afstemmen op de klant.
Klant- en resultaatgericht, sluit dienstverlening aan op de wensen van de klant en is creatief in het vinden van de juiste oplossing.
Kijkt verder dan de grenzen van het eigen werk en begrijpt wat er verder in de organisatie gebeurt, dit noemen wij omgevingsbewust.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4.
Aantoonbare werkervaring met MS office (2019 en hoger), MS Windows en Active Directory.
Aantoonbare werkervaring met servicemanagementsoftware. Benoem duidelijk in het CV welk softwarepakket.
Aantoonbare werkervaring met mobile device management. Benoem in het CV waar deze ervaring is opgedaan.
Minimaal voor 32 uur per week beschikbaar.
Een maximum uurtarief van 80,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.
Aantoonbare werkervaring met Topdesk (30 punten).
Aantoonbaar afgeronde mbo niveau 4 opleiding in de richting van ICT (30 punten).
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als 1e lijn IT servicedeskmedewerker (30 punten).
Minimaal voor 36 uur per week beschikbaar (10 punten).
Klantgericht
Communicatief vaardig
Oplossingsgericht
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op een na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 4 december 2025, van 09:00 uur tot 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 3 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).
3 x 6 maand(en)
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-Di-Wo-Do-Vr
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Nee
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.
