Mekelweg 5, 2628 CD Delft, Nederland
Publicatiedatum:
15 mei 2025Sluitingsdatum:
26 mei 2025Begindatum:
23 jun 2025Einddatum:
23 jun 2026Uren per week:
32 - 40Organisatie
De TU Delft is de oudste en grootste technische universiteit van Nederland. De 8 faculteiten van TU Delft bieden 16 bachelor- en meer dan 30 masteropleidingen aan ruim 27.000 studenten. Bij de TU Delft werken ca. 8.400 medewerkers samen met de studenten aan het ontwikkelen van grensverleggende wetenschappelijke inzichten die moeten leiden tot noodzakelijke technologische doorbraken voor een betere samenleving. Internationale samenwerking, het aantrekken van talent en een combinatie van onderwijs en onderzoek zijn daarbij randvoorwaarden.
Campus Real Estate & Facility Management
Om de ambities van de TU Delft te realiseren is een omgeving nodig die uitdaagt en inspireert. Campus Real Estate & Facility Management werkt met meer dan 250 collega’s dagelijks aan onze ontwikkeling, het beheren van de gebouwen en terreinen en het faciliteren van de meer dan 30.000 gebruikers van de TU Delft. Duurzaamheid staat daarbij hoog in het vaandel. Onze ambitie: een CO2-neutrale en circulaire campus in 2030. Wij creëren een omgeving waarin studenten, wetenschappers, medewerkers en samenwerkingspartners maximaal kunnen bijdragen aan een betere samenleving. Als medewerker van Campus Real Estate & Facility Management werk je dus in een bijzondere omgeving, waar je samen met collega’s, met heldere processen en in een open sfeer, bijdraagt aan de topprestaties van de TU Delft.
Afdeling Building Management & Team Maintenance Programs
De afdeling Building Management zorgt voor het onderhouds- en technisch beleid en vertalen dit naar de onderhoudsprogrammering met als doel aantoonbaar functionerende, veilige, gezonde en duurzame gebouwen, die op de toekomst gericht zijn en blijven met hierin een optimale balans tussen kwaliteit, risico’s en kosten.
Binnen de afdeling houdt het team Maintenance Programs zich bezig met de onderhoudsprogrammering en draagt zorg dat het asset databeheersysteem op orde is en blijft door een juiste regievoering en coördinatie hierop zodat assetmutaties, onderhoudshandelingen en gegevensactualisaties op een juiste manier en tijdig worden verwerkt.
Doelfunctie
Als Coördinator Assetdata en informatiebeheer maak je onderdeel uit van het team Specialisten Maintenance en heb je een coördinerende en ondersteunende rol waarbij je samen met het team waarborgt dat het assetdata beheersysteem op orde is en blijft.
Omschrijving van de opdracht
Je bent "de spin in het web" binnen het team Maintenance Programs waarbij jij samen met de interne- en externe specialisten de veiligheid, gezondheid, functionaliteit en duurzaamheid van de gebouwen waarborgt in de onderhoudsprogrammering en integreert binnen ons asset databasesysteem (op een juiste wijze en tijdig). Met jouw analytisch vermogen identificeer je verbeterpunten en draag je bij aan het continue optimaliseren van de onderhoudsprogrammering, bijvoorbeeld door middel van dashboarding en data-analyses.
Je analyseert en verbetert de Meerjarenonderhoudsplanningstool (O-Prognose) samen met onze leveranciers en je zorgt ervoor dat de benodigde aanpassingen worden doorgevoerd en geborgd.
Gewenste resultaat van de opdracht:
Het zorgdragen dat assetmutaties, onderhoudshandelingen en databeheer correct worden uitgevoerd en tijdig worden geregistreerd.
Het toezicht houden op de kwaliteit, volledigheid en actualiteit van de ingevoerde gegevens en uitgevoerde werkzaamheden. Bijvoorbeeld a.d.h.v. een steekproef uitvoeren, werkwijze
Informeren | rapporteren: Regelmatig rapporteren, bijvoorbeeld in een maandelijks teamoverleg, middels dashboarding of uitvoeren van data-analyses.
Eisen en wensen
Minimaal een afgeronde hbo-opleiding in Technische Bedrijfskunde, Industrieel Ontwerpen, Systems Engineering, Geografische Informatie management of vergelijkbaar.
Affiniteit met assetdata vraagstukken, blijken uit eerdere werkervaring.
Ervaring met assetmanagementsystemen (ISO 55000) is een pré.
Sterke mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden om effectief te schakelen met diverse stakeholders.
Analytische en planmatige vaardigheden, gecombineerd met een sterk probleemoplossend vermogen.
Competenties
Organisatiesensitiviteit.
Initiatief.
Flexibel handelen.
Inventiviteit.
Besluitvaardigheid.
Mondelinge communicatie.
Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.
Plannen en organiseren.
Sturen op resultaat. Kostenbewust handelen en overtuigingskracht.
Aanvullende informatie
Mogelijkheid op verlenging van toepassing: Ja, verlenging gebeurt op basis van gelijkblijvende voorwaarden met uitzondering van mogelijke indexatie en/of andere door de TU Delft benoemde punten. Duur verlenging in overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer.
Aantal uren per week: Voor deze opdracht geldt een minimale inzet van 32 uur per week. De voorkeur gaat uit naar een kandidaat met een fulltime inzet (38– 40 uur per week). Graag het aantal beschikbare uren vermelden in CV. Tevens graag vermelden of er gedurende de opdrachtperiode sprake is van reeds geplande lange afwezigheid.
Het aangeboden uurtarief is inclusief reiskosten woon-werkverkeer, reistijd, verblijfkosten, eventuele materiaalkosten en andere kosten exclusief BTW.
Indien de inzet (inclusief eventuele verlengingen) langer duurt dan één jaar, is indexatie toegestaan op basis van het CBSprijsindexcijfer CAO lonen per uur inclusief bijzondere beloningen, categorie ‘zakelijke dienstverlening’. De eerste mogelijkheid tot indexatie is één jaar na de startdatum van de opdracht (23-06- 2025). Bij een inzet korter dan één jaar is indexatie niet toegestaan.
Frequentie van contactmoment betreft overleg over de uitvoering van de werkzaamheden: Minimaal dagelijks in afstemming tussen opdrachtgever en gegunde kandidaat. Afspraken over beoordeling uitvoering overeenkomst zullen worden gemaakt tussen opdrachtgever en opdrachtnemer na definitieve gunning.
I.v.m. uitvoering werkzaamheden is toegang tot TU Delft systemen noodzakelijk. De TU Delft zal opdrachtnemer voor de duur van de opdracht voorzien van een laptop.
Het verificatieoverleg is gepland op woensdag 28 mei 2025 tussen 09.00 uur en 12.00 uur. Exacte tijd volgt. Het is van belang dat inschrijver beschikbaar is in aangegeven tijdspad.
De TU Delft behoudt zich het recht voor om referenties op te vragen om aanvullend op het verificatiegesprek om een goed beeld te vormen van de voorgestelde kandidaat.
Voor de functie van Coördinator Assetdata staat momenteel een vacature open. Uit ervaring blijkt echter dat vaste invulling van deze rol uitdagend is. Om de continuïteit van de werkzaamheden te waarborgen, kiest de TU Delft ervoor om de functie tevens via inhuur uit te zetten/in te vullen. Hierdoor kan de in de nadere uitvraag vermelde inhuurperiode mogelijk afwijken.
Gewenste documenten bij Nadere Uitvraag
CV, met hierin vermeld het aantal beschikbare uren per week en eventuele langdurige afwezigheid gedurende de opdrachtperiode.
Een motivatiebrief waarin de kandidaat toelicht waarom hij of zij geschikt is voor de functie, waar hij of zij zich thuis voelt binnen een team en goed kan functioneren in teamverbanden op welke wijze de werkzaamheden snel eigen gemaakt zullen worden om deze zelfstandig te kunnen uitvoeren.
Let op!: De rol van Coördinator Assetdata en Informatiebeheer valt binnen het functiehuis van de TU Delft. Vanwege de huidige aandacht van de Belastingdienst voor de Wet DBA, in combinatie met de gewenste duur van de inhuur, kan deze rol uitsluitend worden ingevuld op basis van detachering.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.