Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland
Begindatum:
5 jan 2026Einddatum:
5 apr 2026Publicatiedatum:
5 dec 2025Voor Eemkracht zoeken wij een Gegevensregisseur. Dit is een nieuwe functie in de nieuwe organisatie Eemkracht binnen de nieuwe afdeling bedrijfsvoering. Jouw rol en taak is dan ook om deze functie vorm te geven, zodat de vaste toekomstige medewerker zo in kan stromen.
De gegevensregisseur is verantwoordelijk voor:
Het Inventariseren en analyseren van de informatie- en systeembehoefte binnen de uitvoeringsorganisatie.
Het signaleren van knelpunten en kansen in huidige gegevensstromen, informatiesystemen en rapportagevoorzieningen.
Brengt de afhankelijkheden tussen informatiebehoeften, processen en de systemen in kaart.
Adviseert het management over de informatievoorziening, de inrichting van processen en de benodigde systeemontwikkelingen.
Adviseert over informatievraagstukken en datastrategie op de lange termijn.
Je stemt af met IT, proceseigenaren en allen die betrokken zijn over impact en inrichting van gegevensbeheer.
Je voert de regie op implementatie en adviseert over datakwaliteit en minimalisatie in de lijn met wet- en regelgeving.
Je toetst of systeemaanpassingen en procesveranderingen bijdragen aan de doelstellingen van de organisatie.
De Uitvoeringsorganisatie Eemkracht (opvolger van het huidige Uitvoeringsorganisatie Baarn, Bunschoten, Soest) verzorgt alle taken die gericht zijn op de zelfredzaamheid, participatie en het welzijn van de inwoners van de gemeente Baarn, Bunschoten en Soest. Hieronder vallen o.a. de Jeugdwet, participatiewet, Wmo, Leerplichtwet en leerlingenvervoer. We werken nauw samen met de betrokken gemeenten en lokale welzijnspartijen, waarbij de hulpvraag van de inwoners centraal staat. Hierbij staan onze kernwaarden centraal: Betrokken, Samen en Professioneel. Als uitvoeringsorganisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 december en vrijdag 19 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 17 december 2025 bericht.
Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen. De externe partij beoordeelt de CVs op de minimumeisen. Kandidaten die voldoen, worden geselecteerd voor stap 2.
Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd. De externe partij beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria. De tien (10) kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de geselecteerde kandidaten op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
Stap 4: Selectiegesprek. In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het profiel (met name op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.
Optie tot verlenging: 2x 3 maanden
Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen: Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen: Ma Di Wo Do Vr
Overig:
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.
