Heidelberglaan 100, 3584 CX Utrecht, Nederland
Publicatiedatum:
19 aug 2025Sluitingsdatum:
28 aug 2025Begindatum:
1 okt 2025Einddatum:
31 mrt 2026Uren per week:
24 - 32Het Facilitair Bedrijf (FB) van het UMC Utrecht is in transitie. Binnen de afdeling Technologie & Beheer wordt een nieuw team Technisch Beheer ingericht. Dit team vormt een cruciale schakel tussen onderhoud, projecten en assetmanagement en krijgt een centrale rol in het verbeteren van de betrouwbaarheid, beschikbaarheid en duurzaamheid van de gebouwen en gebouw gebonden installaties.
De Kwartiermaker wordt verantwoordelijk voor het vormgeven, positioneren en operationaliseren van dit nieuwe team. De opdracht vindt plaats in het kader van een breder verandertraject dat voorlopig goedgekeurd is door de Raad van Bestuur. Na advies van de OR volgt naar verwachting begin september het definitieve besluit. De kwartiermaker rapporteert rechtstreeks aan de Manager Technologie & Beheer.
De Kwartiermaker legt de basis voor een toekomstbestendig team Technisch Beheer dat:
Een uniforme werkwijze hanteert;
Als spin in het web fungeert tussen techniek, projecten en assetmanagement;
Bijdraagt aan het realiseren van strategische doelen zoals de CO2-routekaart, ISO vernieuwbouw en risico gestuurd onderhoud.
Werkzaamheden:
Opstellen en uitvoeren van een implementatieplan voor het team Technisch Beheer.
Inrichten van processen, rollen en verantwoordelijkheden binnen het team.
Begeleiden van de teamleider en technisch beheerders in hun nieuwe rol.
Bouwen aan relaties met interne stakeholders (onderhoud, projecten, assetmanagement, directe Bouw en Huisvesting) en externe contractpartners.
Creeren van draagvlak en zichtbaarheid voor het team binnen de organisatie.
Rapporteren aan de Manager Technologie & Beheer over voortgang, knelpunten en resultaten.
Een functionerend team Technisch Beheer met heldere positionering;
Draagvlak en samenwerking op basis van vastgelegde processen met relevante interne en externe stakeholders;
Overdracht naar de toekomstige teamleider van het team Technisch Beheer;
Eerste resultaten zichtbaar op het gebied van:
Opdrachtgeverschap richting projecten, inspecties, verbeter trajecten, Meerjarenonderhoudsplan (MJOP)-input en contractbeheer;
Input aan het MJOP, en initiatie van verbeter trajecten richting de afdeling Assetmanagement;
Contractbeheer voor de belangrijkste leveranciers.
De kandidaat heeft tenminste HBO werk- en denkniveau;
5p
De kandidaat heeft ruime ervaring als kwartiermaker, verandermanager of programmaleider in een technische of facilitaire context;
5p
De kandidaat heeft aantoonbare kennis van technisch beheer, onderhoudsstrategieën, contractmanagement en assetmanagement;
5p
De kandidaat heeft ervaring met het opzetten van nieuwe teams of functies binnen complexe organisaties;
5p
Affiniteit met de zorgsector en academische omgevingen;
5p
Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
1p
Weging: 5p
Organisatie sensitief;
Verbindend;
Resultaatgericht.
Plek in de organisatie
Het FB zorgt dagelijks voor een veilige, gastvrije en goed georganiseerde omgeving voor patienten, bezoekers, medewerkers en studenten. Met ruim 1.000 medewerkers en 100 betrokken vrijwilligers zijn wij een onmisbare schakel binnen UMC Utrecht. Het FB bestaat uit de afdeling Technologie & Beheer met onder meer Gebouwenbeheer & Inrichting en de Energievoorziening. Daarnaast hebben we de afdeling Soft Services, waar onder andere Logistiek, Voeding en Schoon Gebouw & Omgeving binnen vallen.
Technologie & Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van alle gebouwen en de technische installaties alsmede voor de volledige energievoorziening van het UMC.
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Profielschets Kwartiermaker Technisch Beheer
Opdrachtgever: UMC Utrecht
Facilitair Bedrijf Afdeling: Technologie & Beheer
Locatie: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Duur opdracht: 6 maanden (met optie tot verlenging)
Inzet: 24-32 uur per week
Tariefindicatie: Marktconform (op basis van ervaring en expertise)
Optie tot verlenging
Afhankelijk van het verloop van de opdracht verlenging mogelijk.
CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht die de volgende componenten bevat: personalia van de kandidaat, de meest relevante werkervaring van de kandidaat in chronologische volgorde, informatie over opleidingen (bij afgerond dit graag vermelden), relevante behaalde certificaten en vaardigheden relevant voor de functie. Deze dient in het Nederlands geschreven te zijn en in een Word of pdf-format te worden aangeleverd. Wij hanteren een cv-format van maximaal 3 pagina’s A4.
De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen niet (verder) in behandeling te nemen als er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen.
Procedure
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk en evt fee kosten).
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.