La Guardiaweg 94-114, 1043 DL Amsterdam, Nederland
Begindatum:
6 okt 2025Einddatum:
30 sept 2026Publicatiedatum:
12 sept 2025In totaal werken er bij IV Uitkeren zo’n 450 collega’s. De organisatie van IV-Uitkeren is ingericht naar de wetsdomeinen. Onze focus is het betaalbaar stellen van de vastgestelde uitkeringen en het invorderingsproces.
IV Uitkeren ondersteunt de uitvoering bij het realiseren van de dienstverlening aan cliënten. We stemmen onze dienstverlening af op de behoefte en verwachting van de cliënt. Digitaal waar het kan, persoonlijk waar nodig, maar altijd met de mens en zijn situatie centraal.
IV Uitkeren doet dit in nauwe samenwerking met de uitvoering en andere divisies en afdelingen binnen UWV, want een goede samenwerking is een voorwaarde voor succesvolle uitvoering van onze taken/doelen.
Het IV Office heeft binnen IV voor de divisie Uitkeren een prominente rol en bestaat onder andere uit de expertisegebieden Informatieplanning, Architectuur, Portfoliomanagement, Informatiebeveiliging & Privacy en Domeinondersteuning.
Beleid en kaders voor de uitvoering van IV wordt op UWV centraal niveau vastgesteld. IV Office is verantwoordelijk voor de toepassing en borging van dit beleid en kaders voor de divisie Uitkeren. Zo borgen we de uniformiteit en integraliteit over de divisies, ketens en afdelingen heen.
Als Coördinator IB&P opereer je binnen een complex werkveld. Samen met de Business Security Officer (BSO) en jouw collega Coördinatoren IB&P zorg je dat Uitkeren de juiste maatregelen neemt op het gebied van Informatiebeveiliging en Privacy. Hiermee zorg je dat de continuïteit van de bedrijfsvoering niet in gevaar komt en dat de privacy van onze cliënten en medewerkers gewaarborgd blijft. In dit werkveld komen veel disciplines samen: onder andere privacywetgeving, risicomanagement, informatiebeveiliging en awareness campagnes.
Als Coördinator IB&P ben je dan ook een echte spin in het web. Het zorgvuldig afstemmen met de juiste partijen binnen én buiten Uitkeren op diverse niveaus is één van de essentiële vaardigheden die je dient te bezitten. De Coördinator IB&P toetst samen met de stakeholders nieuw beleid en standaarden op hun toepasbaarheid. Je levert ook adviezen op het vakgebied. Je denkt in risico’s en kansen en weet maatregelen goed te formuleren en te onderbouwen.
Binnen UWV werken we veelvuldig met (bijzondere) persoons- en uitkeringsgegevens van onze cliënten. UWV is verantwoordelijk om hier zorgvuldig mee om te gaan. De coördinatoren IB&P zorgen gezamenlijk met de Business Security Officer (BSO) dat alle medewerkers van Uitkeren zich bewust zijn van de risico’s van het werken met deze gegevens en hoe zij op een veilige manier met deze informatie om kunnen gaan.
Als Coördinator IB&P bescherm jij de persoonsgegevens van cliënten van Uitkeren en doet er alles aan om de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van de gegevens te garanderen.
Wil graag bijdragen aan een veilige organisatie waarin we de privacy van onze cliënten én medewerkers in de breedste zin waarborgen, daar gaat jouw hart sneller van kloppen. De vraag achter de vraag scherp krijgen vind je leuk. Dankzij jouw doortastendheid en overtuigingskracht ben je in staat om zaken voor elkaar te krijgen. Een dosis pragmatiek is jou hierbij niet vreemd. Je communiceert makkelijk, bent organisatiesensitief en kunt schakelen met diverse stakeholders en geeft waar nodig adviezen. Wij zoeken een Coördinator IB&P waarvoor informatiebeveiliging, BIO en risicomanagement geen geheimen kent, geen techneut pur sang, maar vooral iemand die de brug kan slaan tussen techniek en business en derhalve een juiste vertaling kan maken. Sommige vraagstukken vereisen maatwerk, omdat er geen universeel antwoord is. De vaardigheid om hierin flexibel te zijn en oplossingsgericht te denken is essentieel.
UWV heeft als doel mensen in de samenleving van een vast inkomen te voorzien of dat te bevorderen. Personen die de AOW leeftijd bereiken werken in beginsel niet door bij UWV daar zij al voorzien zijn van een vast inkomen (AOW en mogelijk pensioen). Dit geldt zowel voor eigen personeel als voor ingehuurde externe medewerkers (op detacheringsbasis en als zzp'ers). Personen die de AOW leeftijd bereikt hebben, of die tijdens de inhuurtermijn zullen bereiken, worden om deze reden afgewezen.
De selectiegesprekken vinden plaats in de week van 22 september (week 39).
Sterke voorkeur voor detavast constructie. Na het verstrijken van de initiële detacheringsperiode en bij gebleken geschiktheid, dit ter beoordeling van de inlener, kan de kandidaat een dienstverband worden aangeboden voor (on)bepaalde tijd. In dat geval zal geen overname kosten in rekening worden gebracht. Een alternatieve mogelijkheid is detachering van 1 jaar met optie op verlenging.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.