Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Interim Informatie Adviseur

Veiligheidsregio Gelderland Zuid

Professor Bellefroidstraat 11, 6525 AG Nijmegen, Nederland

Sluit over 10 dagen
32 - 36 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

3 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Als Informatieadviseur vertaal jij complexe vragen naar slimme oplossingen en verbind je mensen en informatie. Samen beschermen we wat telt. Je voert je interim opdracht uit binnen de afdeling Informatievoorziening van Sector Bedrijfsvoering. Deze afdeling bestaat uit de teams ICT, Informatiebeheer, Functioneel beheer, BI/Data management en het team Informatiemanagement, waar de projectleider(s) ook in zitten. Met 36 IV collegas werken we elke hard om te zorgen dat onze collegas van de brandweer, crisisbeheersing, ambulance en bedrijfsvoering hun werk kunnen doen. Daarnaast doen we ook nog de bedrijfsvoering incl. ICT voor de GGD Gelderland Zuid. Jouw directe collegas bestaan uit informatieadviseurs, een informatiemanager en de Afdelingsmanager Informatievoorziening. Samen werken jullie aan het verbeteren van de informatievoorziening binnen de hele organisatie, ieder vanuit zijn of haar eigen expertise, maar altijd met hetzelfde doel: zorgen dat informatie op het juiste moment, op de juiste plek beschikbaar is. Jij bent de verbindende schakel tussen de afdeling Informatievoorziening, de sectoren en de digitaliseringsvraagstukken die daar spelen. Jij vertaalt de behoefte van collegas naar slimme, haalbare oplossingen en zorgt dat de informatievoorziening echt aansluit op de praktijk.

Werkzaamheden:

  • Je houdt overzicht, ziet verbanden en weet ontwikkelingen aan elkaar te koppelen. Daarbij verlies je de tactische koers niet uit het oog.
  • Je denkt mee over verbeteringen, stelt kritische vragen en geeft advies gevraagd en ongevraagd.
  • Je volgt de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en houdt rekening met wetten en regels die veranderen.
  • Ook werk je mee aan het opstellen van organisatie breed beleid en vertaal je dit naar de praktijk.
  • Verder draag je bij aan ICT-projecten: van het scherpstellen van businesscases en eisenpakketten tot het zelf trekken van kleinere projecten.
  • Je wordt gekoppeld aan een van de sector Ambulancezorg of Bedrijfsvoering en onderzoekt samen met hen welke digitale en informatievraagstukken er leven.
  • Jij schakelt snel als er ad-hoc vragen binnenkomen en zoekt actief de samenwerking op met partners binnen en buiten de organisatie.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding informatica, informatiekunde of een andere IT/ICT gelieerde opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring met informatievoorziening, ICT, technologie en data projecten;
  • Aantoonbare kennis van informatiestromen (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare kennis van wet- en regelgeving omtrent informatie beveiliging en privacy opgedaan middels een cursus of opleiding;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Een aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding (30 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met informatievoorziening, ICT, technologie en data projecten; (15 punten)
  • Aantoonbare werkervaring binnen een complexe organisatie gericht op ambulance zorg en bedrijfsvoering (20 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving omtrent informatie beveiliging en privacy (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met integrale samenwerkingen gericht op ICT projecten en AD-hoc taken (10 punten)

Wensen en competenties

Competenties

  • Uitstekende communicatieve en adviesvaardigheden, zowel mondeling als schriftelijke
  • Klantgericht
  • Tactisch gedrag
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Analyserend vermogen

Organisatie en team

De Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (VRGZ) werkt aan een veilige en gezonde samenleving. De VRGZ is een samenwerkingsverband van 14 gemeenten in de regio Gelderland-Zuid, waarin brandweerzorg, ambulancezorg en crisisbeheersing samenkomen. De VRGZ is een van de 25 veiligheidsregios in Nederland. Een veilige regioDe VRGZ helpt mensen in nood en helpt noodsituaties te voorkomen. Rampen en crises worden zo goed mogelijk voorkomen en bestreden. En in onze regio kunnen inwoners rekenen op snelle en goede ambulance- en brandweerzorg. Dit doet de VRGZ samen met de gemeenten, de politie en andere lokale, regionale en landelijke partijen.

De interim opdracht wordt uitgevoerd binnen de afdeling Informatievoorziening van Sector Bedrijfsvoering. Deze afdeling bestaat uit de teams ICT, Informatiebeheer, Functioneel beheer, BI/Data management en het team Informatiemanagement, waar de projectleider(s) ook in zitten. Met 36 IV collega's werken we elke dag hard om te zorgen dat onze collega's van de brandweer, crisisbeheersing, ambulance en bedrijfsvoering hun werk kunnen doen. Daarnaast doen we ook nog de bedrijfsvoering incl. ICT voor de GGD Gelderland Zuid. Jouw directe collega's bestaan uit informatieadviseurs, een informatiemanager en de Afdelingsmanager Informatievoorziening.

Gespreksinformatie

Beoordeling en selectieproces

Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen

De cv's worden beoordeeld op de minimumeisen. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2.

Stap 2: Selectie op gunningscriteria

De cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking beoordeeld op de bovengenoemde gunningscriteria. De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die hierbij het beste scoren worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning:

  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 21 oktober 2025.
  • De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 15 oktober 2025 bericht.
  • Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt, en GGD Gelderland Zuid mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van GGD Gelderland Zuid. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal Schaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands.
  • Minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Gehele week, werkdagen en -tijden in overleg.

Overige informatie

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 8 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 10 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 13 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.