Specialist Informatiemanagement (Taakveld: Digitalisering Multidisciplinaire Planvorming)

Veiligheidsregio Utrecht

Meerndijk 17, 3454 HM Utrecht, Nederland

LOONDIENST
Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 16-24 Utrecht

Publicatiedatum:

29 mei 2025

Sluitingsdatum:

4 jun 2025

Begindatum:

-

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

16-24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Veiligheidsregio Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Veiligheidsregio Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Veiligheidsregio Utrecht merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Wij dragen bij aan veiligheid. Elke dag weer, steeds beter.
De Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor alle 26 Utrechtse gemeenten in de provincie Utrecht. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Lees meer over wie wij zijn en wat we doen.

Of je nu branden blust of werkt op kantoor: bij de VRU werken mensen met een passie. Een passie om levens te redden, om incidenten te voorkomen en te bestrijden. Mensen met een helder hoofd en een hart dat klopt voor de goede afloop. Dienstbaar, deskundig, alert en adequaat.

Opdracht
Je gaat aan de slag bij de afdeling Preparatie Vakbekwaamheid & Crisisorganisatie. Onze multidisciplinaire planvorming is op dit moment beschikbaar voor functionarissen in de crisisorganisatie via crisisutrecht.nl. Je krijgt de opdracht om multidisciplinaire planvorming verder te digitaliseren. Hier sta je niet alleen voor. Het betekent dat je samen met de collega’s van het cluster preparatie en het BICC (Business Intelligence Competence Centre):

  1. Een nieuwe omgeving inricht voor crisisutrecht.nl
    Momenteel is Crisisutrecht.nl opgebouwd en beheerd met Joomla (CMS). Het doel is om Crisisutrecht.nl op te bouwen binnen SharePoint in de Office 365 omgeving van de VRU. Je sluit hierbij aan op huidige ontwikkelingen binnen de Veiligheidsregio Utrecht.

  2. Een verbeterde zoekfunctie inricht om multidisciplinaire planvorming op basis van AI te doorzoeken
    De huidige zoekfunctie beperkt zich enkel tot het doorzoeken van trefwoorden. Het doel is om een zoekfunctie in te richten die slimmere, snellere en relevantere zoekresultaten biedt door context en intentie te begrijpen. Je sluit hierbij aan op huidige ontwikkelingen binnen de Veiligheidsregio Utrecht.

  3. Koppeling multidisciplinaire planvorming met VIC-MNL dashboard (VeiligheidsInformatieCentrum Midden Nederland) inrichten.
    Momenteel is er een beperkte directe koppeling tussen multidisciplinaire planvorming, de landelijke thema’s en het VIC-dashboard. Het doel is om deze koppeling verder uit te breiden en multidisciplinaire planvorming onderdeel uit te laten maken van het VIC-dashboard en de landelijke thema’s die daarbinnen gelden.

  4. Het pushen van aandachtspunten uit multidisciplinaire planvorming naar de crisisorganisatie inricht.
    Momenteel wordt planvorming, maar ook de dagelijkse/wekelijkse VIC-berichten, niet automatisch gepushed. Het doel is om planvorming en VIC-berichten naar de crisisorganisatie te pushen bij vooraf bepaalde incidenttypen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
3. Aantoonbare werkervaring met planvorming in het kader van crisisbeheersing;
4. Aantoonbare werkervaring als ict specialist;
5. Aantoonbare werkervaring met Microsoft Office 365, PowerBI én Artificial Intelligence (AI).

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring bij een veiligheidsregio (20 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als ict specialist (50 punten).

Competenties
- Samenwerken;
- Innovatief;
- Analytisch;
- Technisch vaardig;
- Resultaat gericht;
- Zelfstandig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10/11, afhankelijk van kennis en ervaring. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,05 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: 16 tot 24 uur is flexibel in te vullen over maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de VRU worden gepland op een later moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De VRU vraagt bij aanvang van de opdracht om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandigd op de eerste werkdag.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor VRU komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee externe partij is.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.