Projectleider I&A

Werkorganisatie BUCH

Middelweg 28, 1911 EG Uitgeest, Nederland

Sluit over 8 dagen
135 24 - 36

Begindatum:

15 nov 2025

Einddatum:

15 mei 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

3 okt 2025

Omschrijving

Als ervaren projectleider ben je verantwoordelijk voor de realisatie van de I&A resultaten van projecten. Het betreft een aantal cruciale projecten voor onze organisatie.

In eerste instantie betreft dit concreet de projecten:

  • Implementatie MS Teams Rooms op een aantal locaties;

  • Implementatie Narrowcasting op een aantal locaties;

  • Uitbreiding reserveringssysteem voor werkplekken en ruimtes.

In overleg met de Manager Informatisering kunnen hier andere projecten aan worden toegevoegd. Per project worden concrete resultaten afgesproken en vastgelegd in het projectplan.

Resultaten

De projectleider is daarbij per project verantwoordelijk voor de volgende resultaten:

  • Het voorbereiden van het project waaronder het organiseren van een kick off met het projectteam en het inventariseren van de benodigde werkzaamheden als input voor het opstellen van het projectplan;

  • Het opstellen van een gedragen projectplan als basis voor de realisatiefase van het project;

  • Het behalen van de projectresultaten zoals vastgelegd in het geaccordeerde projectplan;

  • In sommige gevallen ben je verantwoordelijk voor aanbestedingen, implementaties, upgrades en migraties van de diverse onderdelen in het project. Dit leggen we per project vast;

  • Het opstellen en laten accorderen van het dechargedocument, het uitvoeren van een projectevaluatie en geformaliseerde overdracht van de opgeleverde I&A componenten aan de beheerorganisatie.

We zoeken een kandidaat die zowel technisch als organisatorisch uitblinkt en bewezen en aantoonbare excellente ervaring heeft met de implementatie van MS Teams Rooms, werkplek / ruimte reserveringssystemen en Narrowcasting. Er wordt nadrukkelijk gevraagd om een projectleider die ervaring heeft met informatisering projecten; projecten waarbij op basis van functionele behoeften passende ICT-oplossingen worden geselecteerd en geïmplementeerd.

Je bent benaderbaar en werkt samen met onze specialisten binnen de teams Informatisering, ICT en Informatiebeheer en zorg je voor afstemming met en draagvlak met de stakeholders van de vakafdelingen (de business). De projectleider wordt niet hiërarchisch aangestuurd en bepaalt zelf de wijze waarop hij zijn opdracht uitvoert en de beoogde resultaten behaalt. De projectleider bepaalt zelfstandig de werktijden en -locatie, maar zal zich indien nodig richten naar de arbeidstijden van de opdrachtgever. Voor de uitvoering van de opdracht gebruikt de projectleider eigen materialen, zoals een laptop, telefoon en e-mail. Toegang tot de digitale werkomgeving van de opdrachtgever wordt uitsluitend verleend voor zover dit noodzakelijk is voor de opdracht en voor zover technisch mogelijk.

Eisen

  • Je hebt een HBO/WO werk- en denkniveau;

  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare en relevante werkervaring op het gebied van I&A projectleiding;

  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring binnen de overheid of gemeente;

  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als projectleider op het gebied van informatiseringsvraagstukken;

  • Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met de implementatie van MS Teams Rooms, werkplek/ruimte reserveringssystemen en Narrowcasting;

  • Jij bent voor De BUCH beschikbaar per 15 november 2025.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met de realisatie van I&A componenten in bouwkundige projecten
  • Je hebt aantoonbare ervaring met I&A projectmanagement methodieken zoals Prince2

Competenties

  • Je werkt gestructureerd, proactief en resultaatgericht
  • Je bent benaderbaar en hebt het vermogen om draagvlak te creëren en veranderingen door te voeren
  • Je creëert draagvlak op zowel projectteam- als managementniveau
  • Je hebt uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden
  • Je het analytisch vermogen en bent in staat om ingewikkelde I&A-opgaven eenvoudig en uitvoerbaar te maken.

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Het interview zal plaatsvinden op het gemeentehuis van Bergen, op de datum genoemd in de planning. Communiceer de data aangaande het interview ook met de aan te bieden kandidaten.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Looptijd
De onderstaande termijnen en uren zijn indicatief, exacte uitvoering in overleg:
Startdatum : 15-11-2025
Einddatum : 15-5-2026
Optie verlenging t/m : 15-5-2027
Aantal uur per week : bij voorkeur 36 uur maar minimaal 24 uur per week

Inschaling bij werkorganisatie BUCH
De functie is ingeschaald in schaal 11.
Zie voor meer informatie over onze CAO: https://www.caogemeenten.nl

Plafondtarief / all-in uurtarief: €135,-
Inschrijvingen boven het uurtarief worden uitgesloten van verdere deelname aan de aanbesteding en kunnen niet meer in aanmerking voor gunning van de opdracht.

VOG Screeningsprofiel
Bij toekennen van de opdracht, ontvangen wij graag een geldige VOG, niet ouder dan 6 maanden, met screeningsprofiel 11-12-13-22-41-53

Gebruik van eigen devices
De opdrachtgever stelt geen devices (laptops en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.