Medewerker Informatiebeheer

Werkorganisatie Druten Wijchen (WDW)

Kasteellaan 27, 6602 BS Wijchen, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 32 Gelderland

Begindatum:

3 nov 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

18 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Ben jij klaar voor een uitdaging waarin je bijdraagt aan echt toegankelijke informatie binnen onze organisatie? Als medewerker informatiebeheer zorg je ervoor dat alle informatie zowel digitaal als fysiek altijd vindbaar, ordelijk en toekomstproof is een rol waarin jouw werk een directe impact maakt.

Als medewerker Informatiebeheer zorg jij dat informatie, zowel digitaal als fysiek, goed geregistreerd, toegankelijk en betrouwbaar is. Je verwerkt inkomende en uitgaande poststromen, houdt de kwaliteit van informatie op peil en beantwoordt vragen van collegas over DMS JOIN, informatiebeheer en werkprocessen. Je ondersteunt actief bij het archiveren en denkt mee over verbeteringen in onze informatiehuishouding.

Hoofdtaken:

  • Je draagt zorg voor de (digitale) postregistratie van de organisatie;

  • Je bent het aanspreekpunt binnen de organisatie voor het DMS JOIN en post-gerelateerde vragen;

  • Je hebt een signalerende rol m.b.t. problematiek met het zaakgericht werken evenals het beheer van informatie op andere opslaglocaties (bijv. Sharepoint);

  • Je behandelt interne en externe archiefaanvragen;

  • Je helpt mee met het verwerken digitale achterstanden;

  • Je speelt een ondersteunende rol bij de vernietiging van archiefbescheiden.

Kandidaat omschrijving

Je bent leergierig, enthousiast, neemt initiatief en denkt mee. Je bent bereid je te verdiepen in de systemen die bij het team Informatiebeheer gebruikt worden en je kunt op termijn deze systemen adequaat gebruiken.

Eisen

  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf;

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker DIV en/of informatiespecialist.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker DIV en/of informatiespecialist;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op MBO-niveau in de richting van documentaire informatievoorziening of informatiebeheer;

  • Aantoonbare kennis van en minimaal 3 jaar werkervaring met zaaksystemen (Benoem dit duidelijk in het cv).

Competenties

  • Secuur

  • Digitaal vaardig

  • Flexibel

  • Gestructureerd

  • Enthousiast

  • Initiatiefrijk

Organisatie en team

Organisatietekst

De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraden en ambities. Om dit in goede banen te leiden werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 27 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 24 oktober 2025 bericht.

Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Een administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Een administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door een administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee

Voor deze opdracht wordt een bedrag van 1,90 per gewerkt uur in rekening gebracht bij de winnende leverancier.

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

  • Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Nee.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van een administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.